טכנולוגיה חדשה תאפשר לאכוף את הגבלת "לשימוש ביתי בלבד"

מכשיר קינקט (Kinect) לאקס-בוקס של מיקרוסופט.

מכשיר קינקט (Kinect) לאקס-בוקס של מיקרוסופט.

הגבלת 'לשימוש ביתי בלבד' שעיטרה המוני תקליטורי DVD, אפשרית מעתה לאכיפה באמצעות טכנולוגיה חדשה של בקר הקינקט של ענקית התוכנה מיקרוסופט. הטכנולוגיה עצמה לא באמת חדשה, אבל את בקשת הפטנט הגישה מיקרוסופט רק לפני כשבוע, ובאמצעות עדכון תוכנה שמיקרוסופט יכולה להציע כבר היום לכלל לקוחותיה – אכיפת המגבלה תוכל להיות פעילה מידית.

מיקרוסופט (Microsoft), בדרך כלל נשמעת בימים אלו בהקשר למערכת ההפעלה 'חלונות' (Windows) שלה, אחראית גם לקונסולת המשחקים 'אקס-בוקס' (X-Box). היא לאחרונה הרחיבה את היצע התוכן של האקס-בוקס, כך שיוכל גם לנגן מוסיקה וסרטים. לקונסולה יש גם בקר חיצוני (בתוספת תשלום) בשם 'קינקט' (Kinect) אשר מאפשר לזהות מחוות גוף של שחקנים במשחקי הקונסולה – קרי, לשחק במשחקים בלי שלטים, באמצעות נפנוף בידיים וכדומה. באמצעות שיפור של בקר הקינקט, תוכל מיקרוסופט לאמוד את מספר האנשים שנמצאים בחדר, וצופים בסרט במכשיר האקס-בוקס, ולאכוף את ההגבלה 'לשימוש ביתי בלבד', שכוונתו למספר האנשים אשר צורכים את התוכן.

ממש בימים האחרונים, השיקה מיקרוסופט את אקס-בוקס בארץ, משמע אוטוטו גם ישראלים יוכלו לצרוך את התכנים הרלבנטים, כגון מוסיקה וסרטים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?