הוכרזו מענקי מיזם הקולנוע והטלויזיה ירושלים ינו'-2013: יעל קיים ואיתן ענר בפנים

"".

גילה אלמגור תגלם אישה שזכרונות ממלחמת העולם השניה מציפים אותה.

המיזם לקולנוע וטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים הכריז על זוכי מענק ההשקעה שלו לשנת 2013, שמסתכם ב-8 מיליון ש"ח. מתוך 109 הפרויקטים שהוגשו למיזם, נבחרו 12 פרויקטים שיתחלקו בינהם בסכום: 3.93 מיליון ש"ח ל-5 סרטי קולנוע עלילתיים (בינהם אחד המוגדר 'קטן תקציב'), 1.45 מיליון ל-2 פרויקטי אנימציה (סרט וסדרת טלויזיה), 2.48 מיליון לפרויקטים בינלאומיים ו-120 אלף ש"ח לפיתוח תסריטים.

בולטים בין הפרויקטים: גילה אלמגור תגלם בפרויקט נתמך, אישה המטיילת בירושלים עם בתה וזכרונות ממלחמת העולם השניה מציפים אותה בחזרה; יעל קיים, יוצרת "דיפלומה" שקטף פרס בפסטיבל קאן 2009, קיבלה מענק על אגדה מודרנית שבמרכזה אישה מאמינה שמחפשת משמעות בין מצבות עתיקות בבית הקברות היהודי של הר הזיתים; ואיתן ענר חוזר לעסוק בקולנוע העלילתי – הפעם במסלול דל-תקציב (וגם במסלול פיתוח התסריט) – אחרי "טקסי דרייבר" ו"שירות חדרים" הטלויזיונים שלו, שהצליחו קצת יותר מ"ריקי ריקי" הקולנועי שלו.

רשימת הפרויקטים הנתמכים בידי המיזם לקולנוע ולטלויזיה ירושלים 2013:

סרטי קולנוע

"ההר", יעל קיים (פיתוח של המיזם); מפיקים: אילון רצ'קובסקי ויוחנן קרדו
אגדה מודרנית המתרחשת בבית הקברות היהודי שבהר הזיתים על אישה מאמינה שמחפשת משמעות בין המצבות העתיקות.

"אבוללה", יוני גבע; מפיק: דוד מנדיל
פנטסיה על ילד שאיבד את אחיו בתאונת דרכים ומאז משפחתו מתפרקת. הוא פוגש ב'אבוללה', מפלצת ירושלמית חביבה ובלתי נראית וחברות אמיצה נרקמת ביניהם.

"עדות", עמיחי גרינברג (פיתוח של המיזם); מפיקים: ליהוא רוטר ונאוה לוין
סיפורו של חוקר שואה, יהודי מאמין המגלה שאימו אינה יהודיה. זהותו, נישואיו ועבודתו נשמטים תחת ידיו.

"זינוק בעליה", אורן שטרן; תסריט: ריקי שולמן ואורן שטרן; הפקה: מיכאל שרפשטיין, משה אדרי, לאון אדרי
קומדיה על משפחה ירושלמית בורגנית שברגע טרגי אחד מתפרקת וכל אחד בדרכו המיוחדת מנסה לחבר אותה מחדש.

"העוגב", איתן ענר (פיתוח של המיזם); מפיק: גל גרישפן
מותחן קטן תקציב, על פסנתרנית שעוברת לירושלים בניסיון להתגבר על נטיותיה האובדניות הופכת מטרה לאיומים ברצח מצד שכניה החדשים.

אנימציה

"ארמון החול", נועם משולם; תסריט: תומר שריג; מפיקים: אודי סגל, נועם משולם, גלעד רוזנאו
סרט קולנוע. מה מתרחש בארמונות החול אחרי שהילדים מסיימים לבנות אותם ועוזבים את החוף? מסתבר שבפנים מתנהלים חיים שלמים של חצר מלוכה וסיפור אהבתם של נסיכה ונסיך.

"צוות יא וואלה", שרון גזית; במאי משנה ותסריט: נדב בן סימון ודן רונן
סדרת טלויזיה. חמישה תיכוניסטים וצ'יוואווה נחשפים לחומר סודי ומסוגלים לעבור מהעולם שלנו לעולם מקביל, מצויר, המאוכלס ביצורים מוזרים ומצחיקים. שם הם נלחמים במדען מטורף המנסה להשיג את חלקיה הרבים של מכונת אנרגיה מסתורית ובמקביל מגלים את אופיים האמיתי.

פרויקטים בינלאומיים

"Being Solomon", חנן קמינסקי; הפקה בישראל: עדנה קוברסקי
אנימציה, הונגריה-אנגליה-ישראל. המלך שלמה מירושלים, המלכה הערבייה נעמה ומלכת שבא נאבקים באסמודיאוס מלך השדים המנסה להשתלט על ממלכותיהם

"Fever at Dawn", פיטר גרדוס; הפקה בישראל: מיקי צחר
דרמה, הונגריה-שבדיה-ישראל-צרפת. לילי רייך (גילה אלמגור) מטיילת בירושלים עם בתה וזכרונות חייה ממלחמת העולם השנייה מציפים אותה.

"The Goat", נולר ליבוביץ'; הפקה בישראל: גל גרינשפן
פנטסיה, ארה"ב. אליעזר עומד לפני בר מצווה. הוריו במשבר נישואין כבד, והוא נקרע בין הכוחות שפועלים עליו . הוא פוגש בעז קסומה שנותנת לו כוח נפשי להתמודד עם האירועים הפוקדים אותו.

פיתוח תסריט

"עזרת נשים", אמיל בן שמעון ושלומית נחמה
קריסת עזרת נשים בבית כנסת קטן בשכונת הבוכרים מפרה את האיזון בקהילה ומביאה אחריה התחרדות קיצונית. אישה אחת לבדה מחליטה לצאת למאבק חסר פשרות להחזיר את הכבוד לה ולחברותיה.

"הנקניקייה מעמק רפאים", אולריך תומסן ואיתן ענר; הפקה: יעל אבקסיס
שני מפסידנים שבורי לב, זר ומקומי, מנסים לטעום לראשונה את טעמה של הצלחה בעסקים ובאהבה באמצעות פרויקט משותף: פתיחת מסעדת נקניקיות לא-כשרה בלב ירושלים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?