הוכרזו מועמדי קרן פרלוב 2013: פרויקטים על הלמר לרסקי, עולי אתיופיה, ומומרת מיהדות לאיסלאם

"שייח' מוראד".

"שייח' מוראד", זוכה התחרות אשתקד.

הוכרזו מועמדי תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה 2013 (ה-10 במספר), שנבחרו מבין כמאה הצעות שנשלחו מ-15 בתי ספר גבוהים לקולנוע ואמנות. חבר השופטים שיבחר בזוכה במענק ששוויו 40 אלף ש"ח, מונה את הקולנוען אורי סיון, מנהלת הדוקו והאקטואליה של קשת עדי גרתי, יואב אברמוביץ' מקרן רבינוביץ', העיתונאי שי פוגלמן והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

ההכרזה על הזוכה בתחרות תתקיים ב-17 בפברואר, בסינמטק תל אביב. עוד במסגרת ההכרזה יוקרן זוכה השנה שעברה, "שייח' מוראד" של רואי מעוז.

מועמדי תחרות קרן פרלוב 2013:

"אני רושם באור", רמטין פורתי ועמית סדלינסקי, אוניברסיטת תל אביב
קורותיו של הצלם והבימאי, הלמר לרסקי (1871-1956), מסופרים באמצעות קטעי ארכיון מיצירותיו ודרך תחנות חייו, בארה"ב בתחילת המאה הקודמת, בגרמניה שלפני המלחמה, ובפלסטינה בה נקשר אל שורשי זהותו היהודית.

"התמונות שבאלבום", צירדה מניוב, מכללת ספיר
הגזענות, ההפליה, הקשיים והניצחונות הקטנים של עולי אתיופיה לישראל מסופרים דרך תמונות חייה של היוצרת, מילדותה באתיופיה ועד לחייה הבוגרים.

"המסע אל הפלנטה האחרת", תום קלס, מכללת ספיר
סרט אנימציה המתאר את גיבוש זהותו ותודעתו החדשה של יחיאל די נור, כ-"ק.צטניק", מיום שחרור אושוויץ ועד לעדותו במשפט אייכמן.

"יהדות, איסלאם והחיים שביניהם", נרדין דאהר, מכללת תל חי
הסרט מתאר את מציאות חייה המורכבים של בתיה, שהמירה את דתה בשם האהבה לאיסלאם, התחתנה עם מוחמד ועברה לגור בלב שכונה ערבית בנצרת.

"קופסה כחולה", אביה כהן, בצלאל
עוקב אחר חיי דודו של הבמאי, מתקופת התבגרותו בשנות השישים בשכונת נחלאות בירושלים, דרך מסע הרפתקאות חובקות עולם במחוזות הסמים והמוזיקה ועד מותו בטרם עת שבור וחסר כל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?