"למלא את החלל" מכר יותר כרטיסים מ-25 סרטים ישראלים אחרים יחד ב-2012

מאת
20 בפברואר 2013 בשעה 14:00
"למלא את החלל".

"למלא את החלל".

"למלא את החלל" היה הסרט הקופתי ביותר בישראל בשנת 2012, ואף מכר כ-41% מכלל הכרטיסים לקולנוע שנמכרו לסרטים ישראלים במהלך השנה. סרטה של רמה בורשטין הציג בפני כ-295 אלף צופים: יותר מ-25 הסרטים (מתוך 26) האחרים שעלו לאקרנים באותה השנה, להוציא "העולם מצחיק", שהצליח לבדו למשוך מעל 182 אלף צופים.

"למלא את החלל" הביא את שנת 2012 לעליה קלה במכירות הכרטיסים לסרטים ישראלים, ביחס ל-2011 אז כיכב "הערת שוליים" עם כ-250 אלף צופים. בשנה החולפת נמכרו 711,941 כרטיסים לסרטים עלילתיים ישראלים, לעומת כ-538 אלף בשנה שלפניה (2011). מצד שני, ב-2012 הופצו 27 סרטים לבתי הקולנוע ובשנה הקודמת לה הופצו רק 15 סרטים. גם ב-2010 הופצו הרבה פחות סרטים – 17 אם לדייק – ובכל זאת היתה זו השנה המוצלחת ביותר מבין השלוש עם 1.1 מיליון כרטיסים שנמכרו לסרטים ישראלים עלילתיים.

2012 מחזקת את הטענה כי בכל שנה ישנו כוכב אחד או שניים בשמי הקולנוע הישראלי. בשנה זו התפלגה עוגת מכירות הכרטיסים בצורה די קיצונית בין 27 הסרטים שהוקרנו בה: "למלא את החלל" אחראי כאמור לכ-41 אחוזים מן הכרטיסים, אחריו 26 אחוזים הלכו ל"העולם מצחיק" ורק 8.7 אחוזים למקום השלישי במכירות: "המשגיחים". המספרים פוחתים עוד ועוד מכאן. עלות ההפקה של "למלא" נאמדת ב-3.2 מיליון ש"ח והוא הכניס (ברוטו) כ-11.2 מיליון ש"ח לנורמה הפקות שגם הפיצו אותו באופן עצמאי. "המשגיחים" גם הוא הופץ בצורה עצמאית והכניס לחברת טרנספקס כ-2.4 מיליון ש"ח – די קרוב ל-2.8 מיליון הש"ח שהושקעו בו. באמצע "העולם מצחיק" עלה כ-3.6 מיליון ש"ח והכניס 6.9 מיליון.