"שבועיים גג" – תמונה וטריילר ראשונים מהסרט הישראלי

"שבועיים גג". דני ניב.

"שבועיים גג". דני ניב.

הסרט הישראלי הקצר זוכה פרס מפסטיבל חיפה 2012 "שבועיים גג" של דני הכט, התחדש בתמונה ובטריילר רשמיים. מדובר בסרט עלילתי קצר שהופק כפרויקט הגמר של הכט באוניברסיטת תל אביב, בו מככבים דני "מוקי" ניבלאורה ריבלין ועמי ויינברג. ניצלתי את ההזדמנות כדי לשאול את הבמאי כמה שאלות.

"שקלתי להיות הומלס"

ניב מגלם את גומא, משורר והוגה שנזרק מדירתו ונאלץ לחזור לגור בבית הוריו (ריבלין וויינברג), אך אינו מוצא שפה משותפת עם איש בבית מלבד אחייניתו העומדת לחגוג את יום הולדתה ה-7.

הסרט מבוסס על חוויות אישיות?
הכט: "הסרט נולד מתוך חרדה שלא אצליח להתקיים ולהגשים את עצמי כיוצר, חששות שמלוות אותי גם היום וילוו אותי תמיד. אני זוכר שהסתכלתי לתוך מראה מלוכלכת בדירה המלוכלכת שלי וחשבתי שכל הגן עדן הזה יכול להיעלם בחודש אחד לחוץ כלכלית. שקלתי להיות הומלס אבל אז חשבתי שאולי בכל זאת עדיף לחזור לגור עם ההורים שלי ומה בדיוק יקרה לי כשאני אחזור לחדר הישן שלי ולדינמיקה המשפחתית.

"כמובן שמשם זה הלך לכיוונים קצת אחרים כי הדמות של גומא יותר מוחצנת וקיצונית ממני אז לטובת התסריט זה הלך והתרחק ממני."

כיצד הגיבו ההורים שלך לסרט?
"ההורים שלי צפו בסרט בהקרנה שלו בפסטיבל הסרטים בחיפה. אני חושב שהם פחות התרכזו בתוכן ויותר היו מבסוטים שעשיתי משהו. לאבא שלי לא היה מושג מה אני עושה בכלל באוניברסיטה ואני חושב שהוא הופתע שיצא מוצלח.

"התגובה הכי טובה שקיבלתי היתה מאחי שאמר לי שהוא לא הבין למה אנשים צוחקים – מבחינתו זה מה שנקרא 'פיסת חיים'. משעשע הוא שעדיין בארוחות משפחתיות, חלק מהסצנות מהסרט נמשכות בחיים ולפעמים אפילו משוחזרות."

לאורה נפגשה עם אמא שלי והבינה יותר טוב ממני את התסריט שלי

כיצד נרקמו הליהוקים לסרט?
"הרמתי טלפון למוקי בהתרגשות אחרי שעשיתי חזרות והוא אמר לי לשלוח תסריט. יום אחרי זה הוא חזר אלי ואמר לי שהוא בפנים. חשבתי שהוא יאהב את הסיפור ולשמחתי הוא נרתם לפרויקט. לא שאני כזה במאי מנוסה, אבל לא פגשתי שחקן טוב ממנו ומקצועי ממנו והוא חבר אמיתי.

"לאורה ריבלין היא גם אישה מדהימה. היא השקיעה זמן ונפגשה עם אמא שלי והבינה יותר טוב ממני את התסריט שלי, מסתבר. היא אישה כל כך עסוקה – בהצגות כל הזמן בכל הארץ ועדיין השקיעה מזמנה כי היא התחברה לסיפור. אני חייב לה ולמוקי המון.

"אני חושב ששניהם מזדהים באיזשהו מקום עם הדמויות. מוקי כאמן, כאיש של מילה התחבר לגומא ולאורה התחברה לאמא של גומא."

"שבועיים גג" יוקרן בקרוב בפסטיבל ברומא, איטליה. לחצו על התמונה בתחילת המאמר כדי להגדילה, וצפו בטריילר מתחת:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?