"מהיר ועצבני 6" שובר שיא; אולפני יוניברסל מגיעים למיליארד דולר מהר מאי-פעם

"מהיר ועצבני 6". טייריס גיבסון, פול ווקר, וין דיזל, גל גדות, לודקריס, סאנג קנג.

"מהיר ועצבני 6". טייריס גיבסון, פול ווקר, וין דיזל, גל גדות, לודקריס, סאנג קנג.

"מהיר ועצבני 6" פתח בסוף השבוע שעבר עם כ-97 מיליון דולרים בארה"ב (117 מיליון ב-4 ימים הכוללים את יום הזיכרון האמריקאי), ושבר את שיא הכנסות הבכורה של אולפני יוניברסל (Universal) בארה"ב. עם זאת, העונג האמיתי של האולפנים הגיע דווקא מחוץ לארה"ב, שם חצו הכנסותיהם את מיליארד הדולרים בזמן שיא (השיא הקודם נקבע אשתקד ועמד על ה-17 ביולי).

מיליארד הדולרים בהכנסות של אולפני יוניברסל מחוץ לארה"ב לשנת 2013 מתחלקים באופן הבא: "מהיר ועצבני 6" גרף עד כה 259.4 מיליון דולרים מחוץ לארה"ב, אחריו הכניס המחזמר המועמד-לאוסקר "עלובי החיים" 238.9 מיליון דולרים, "אבדון" עם טום קרוז הכניס 180.4 מ"ד וסרט האימה "מאמה" הכניס 74.9 מ"ד מחוץ לארה"ב. לפי דיווחים לא-רשמיים, "מהיר ועצבני 6" הוא גם סרט הדו-מימד הרווחי ביותר גם בישראל.

ליוניברסל יש בקנה עוד מספר סרטים שצפוים לשבור קופות: "גנוב על הירח 2" המשפחתי, "מחלקת המתים" (ש.ל.ר, R.I.P.D.) שמנמיכים את הציפיות ממנו שוב ושוב וכבר עולה ספק אם יוקרן בארץ בבתי הקולנוע, "קיק-אס 2" הקומיקסי, והקומדיה הרומנטית "הגיע הזמן" (ש.ל.ר, About Time).

שיוכים: שוברי קופות
עידן

לא הבנתי כתוב שהם מגיעים למיליארד דולר אבל כתוב שנכון להיות מהיר ועצבני צבר 229 מיליון דולר , אז איך הוא הגיע למיליארד בדיוק?

אלי שגב

האולפנים הגיעו למיליארד דולרים, בהכנסות מחוץ לארה"ב.
הסרט גרף 259.4 מיליון דולרים מתוכם (ועוד 97 מיליון דולרים בבכורה שלו *בתוך ארה"ב*).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?