קיץ 2013 מציע קולנוע ישראלי לקהל הרחב

"מי מפחד מהזאב הרע". צחי גראד.

"מי מפחד מהזאב הרע". צחי גראד.

קיץ 2013 הוא ללא ספק עוד קיץ גדוש בסרטי אקשן הוליוודים וגיבורי קומיקס ותיקים (איירון מן, וולברין וסופרמן למשל), אבל יש לו משהו מיוחד אחר להציע גם: סרט ישראלי אחד בכל חודש שמתאים לקהל הרחב. לא רק סרטי דרמה שיוקרנו בעיקר בסינמטקים, אלא גם סרטים שרוב העם בהחלט יכול להנות מהם.

התוספת הטריה התרחשה בימים האחרונים, עת הצטרף המותחן הישראלי "מי מפחד מהזאב הרע" לרשימת הסרטים שיעלו בקיץ הזה על המסכים הגדולים. "מי מפחד" של אהרון קשלס ונבות פפושדו ("כלבת") יעלה ב-15 אוגוסט, מעט יותר מחודש אחרי שהקומדיה "לצוד פילים" מאת רשף לוי תעלה לאקרנים (4.7, כשבמקביל תפתח את פסטיבל ירושלים). בינתים (מתחילת יוני), רצה לה על המסכים דרמת המתח הקלילה "פלאות" של אבי נשר, וכבר הציגה נתונים מרשימים בקופות.

"לצוד פילים".

"לצוד פילים".

שלושת הסרטים הישראלים לקהל הרחב שיעלו בקיץ זה מציגים קאסט חזק ופופולרי. ל"פלאות" יש את הסטנדאפיסטים אורי חזקיה ואדיר מילר מלווים בשחקן הפופולרי יהודה לוי; ל"לצוד פילים" יש את הישראלים האהובים מוני מושונובששון גבאי ומשה איבגי מצוידים בחיזוק הבריטי פטריק סטוארט; ול"מי מפחד מהזאב הרע" יש את ליאור אשכנזיצחי גראדדביר בנדק ודובל'ה גליקמן שבדיוק חזר לתודעה עם "המגיפה" ואין-סוף הפרסומות לסדרה "שטיסל" בכיכובו.

הסרט "פלאות", כמו כל סרטיו של נשר, פומפם חזק באמצעי המדיה והצליח בקופות. גם ל"לצוד פילים", עם יחסי הציבור המכובדים ותו תקן האיכות של פתיחת פסטיבל ירושלים, צפויה הנאה מהנתונים בקופות. ל"מי מפחד" תשוב המשימה הקשה שהיתה להם עם סרט הביכורים שלהם "כלבת": לפרוץ את מחסום הז'אנר ולמשוך אמון מצד הצופים הישראלים.

אם גם אתם שמחים לראות קולנוע ישראלי פופולרי, משכו וידעו את כל מי שאתם מכירים על הסרטים הללו. 2013 בכללותה מתגבשת לשנה יפה בהוצאת סרטים ישראלים להקרנות סדירות: היא כללה מספר סרטים שעלו זמן קצר אחרי שהיו מוכנים להקרנה ("בננות" למשל, לצד אלו שהוזכרו לעיל), להבדיל משנים עברו שאוכלסו בסרטים רבים-מדי שסיימו סבב פסטיבלים ארוך וסתם המתנות לאולמות בסינמטקים – לפני שבאמת הוקרנו לקהל הישראלי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?