הזוכים בפרסי פורום מבקרי הקולנוע בישראל: "מי מפחד מהזאב הרע" הטוב ביותר

"מי מפחד מהזאב הרע".

"מי מפחד מהזאב הרע".

ביום שישי נפגשנו מבקרי הקולנוע בישראל -ואני ביניהם- כדי לבחור את הסרטים, היוצרים והשחקנים הטובים ביותר של השנה מתוך כ-30 סרטים ישראלים שהוקרנו בשנה האחרונה בבתי הקולנוע בארץ. זו הפעם הראשונה שפורום מבקרי הקולנוע בישראל מתכנס ובוחר את ההישגים הגדולים של השנה, והסרט הטוב ביותר שנבחר הוא "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו. יחד עם "בית לחם" של יובל אדלר זכה הסרט בפרס הבימוי. אחד הדברים שבלטו השנה הוא היעדר כמעט מוחלט של תפקידים לנשים בסרטים ישראלים. סיון לוי זכתה בפרס השחקנית על תפקידה בסרט "שש פעמים", הקטגוריה היחידה שבה נערך סיבוב הצבעה יחיד.

פורום מבקרי הקולנוע הוקם השנה וחברים בו מבקרים מהעיתונות המודפסת, מהרדיו ומהאינטרנט. בדומה לתאי מבקרים דומים בחו"ל, הוחלט להכריז בכל שנה בדצמבר על הסרטים הנבחרים שלנו. אין טופס של מתמודדים והתהליך אינו כזה שבו כל מבקר בוחר את הטובים ביותר בעיניו ובעלי מספר הקולות הרב ביותר מוכרזים כזוכים. גם תהליך הבחירה דומה למה שנהוג בחלק מהמקומות בחו"ל, ובו בוחרים זוכה בכל קטגוריה אחת אחרי השנייה, ולא מצביעים לכולן יחד (צורה זו מעודדת, בין השאר, פיזור של פרסים ליותר סרטים).

מלבד הקטגוריה האחרונה (הסרט הלא-ישראלי), בכל קטגוריה מועמדים כל הסרטים הישראלים שהוקרנו השנה באופן מסחרי בבתי הקולנוע בארץ. בסיבוב הראשון בוחר כל מצביע את הבחירה שלו בקטגוריה. אם שום סרט/אדם לא זוכה במעל 50% מהקולות, נערך סבב הצבעה שני. בסבב הזה מועמדים רק שמות שהוזכרו בסבב הראשון. כל מצביע יכול לרשום עד שלוש בחירות מדורגות, וכל בחירה מקבלת ניקוד על פי הדירוג. גם במקרה זה הזוכה צריך להיות במעל 50% מפתקי ההצבעה.

22 חברי הפורום הם: אבנר שביט (וואלה), אוהד לנדסמן (כלכליסט), אורון שמיר (עכבר העיר וסריטה), ארז דבורה (YNET), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), דורון פישלר (עין הדג ווואלה), חיים קינן (קול ישראל), יאיר רוה (פנאי פלוס וסינמסקופ),  יונתן דורון (אידיבי), יעל שוב (טיים אאוט), ישי קיצ'לס (ישראל היום), מתן שירם (גלובס), נחום מוכיח (מעריב), נטע אלכסנדר (הארץ), עדן גוריון (בידור ובמה), עידו רוזן (ד'קמפוס), פבלו אוטין (סריטה), רון פוגל (ערוץ 1), ריטה קורן (קול ישראל), שי שגב (מגפון), שחר עמית (סרט), שמוליק דובדבני (YNET).

הסרט הטוב ביותר
"מי מפחד מהזאב הרע"

בימוי
אהרון קשלס ונבות פפושדו, "מי מפחד מהזאב הרע"
יובל אדלר, "בית לחם"

שחקן
הייתאם עומארי, "בית לחם"

"בית לחם". הייתאם עומארי.

"בית לחם". הייתאם עומארי משמאל.

שחקנית
סיון לוי, "שש פעמים"

תסריט
רונה סגל, "שש פעמים"

הישג אמנותי
ארי פולמן, יוני גולדמן, דוד פולנסקי והצוות על האנימציה ב"כנס העתידנים"

תגלית
תום שובל, "הנוער" (במאי ותסריטאי)

"כוח משיכה". סנדרה בולוק.

"כוח משיכה". סנדרה בולוק.

סרט לא-ישראלי
"כוח משיכה"

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?