המחוקק ביטל את הצגת עמלת רכישת כרטיסי הקולנוע? המחירים עלו בהתאם

הזמנת כרטיסים באתר סינמה סיטי. צילום מסך מתוך האתר הרשמי.

הזמנת כרטיסים באתר סינמה סיטי. צילום מסך מתוך האתר הרשמי.

נתחיל מהשורה התחתונה: הזמנת כרטיסי קולנוע דרך האינטרנט לא הוזלה. אם גם אליכם הגיע קול הרעש הגדול שקם באינטרנט, בטלויזיה ובעיתונות סביב האיסור של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן על בתי עסק לפרסם מחיר בנפרד מעמלה – ראשית כל שכחו מכל מה שהבטיחו לכם שם. כל מה שהשתנה בפועל הוא שלא מוצג מחיר בנפרד מהעמלה.

בגלובס טענו כי "תיאסר גביית 'דמי טיפול' ברכישת כרטיסים באינטרנט"; ב-ynet טענו כי "בוטלה העמלה על קניית כרטיסים באינטרנט". דמי הטיפול והעמלה לא בוטלו והם חיים וקיימים – הם פשוט מוסתרים, ולצרכן רוכש הכרטיסים מופיע אך ורק המחיר הסופי. בתמונה למעלה (תוכלו ללחוץ להגדלה) תראו איך באתר הסינמה סיטי אפילו לא התאמצו לתקן את מראה הדף אחרי שהסתירו את מחיר הכרטיס והעמלה בנפרד, וניתן לראות שני טורים ריקים בטבלה.

יש הרבה חברי כנסת שאוהבים להתבטא באופן פופוליסטי נגד העמלה הזו, אבל בחברה שלנו אין ממש אפשרות חוקית למנוע מבתי הקולנוע (או כל בית עסק אחר) לגבות עמלה על שירות הזמנה מראש. זה לא שאין תחרות בין בתי קולנוע, זה לא שאין אופציה אחרת לרכוש כרטיסים (אפשר ללכת ישירות לבית הקולנוע ולקוות שנשארו כרטיסים), וזה לא שאין לבתי העסק טיעונים סבירים לטעון בבית המשפט (בפתיחת יס פלנט ראשון לציון טען מנכ"ל תיאטראות ישראל כי הסיבה לעמלה הזו היא עלות אחזקת התכנתים היקרה). לכן, כל בית עסק יוכל להמשיך לעשות כאוות נפשו, אלא אם הציבור יתקומם ולא ירכוש כרטיסים. אבל זה כמובן לא יקרה, ועל כן את העמלה הזו לא סביר שתראו מתבטלת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?