האם דיויד פינצ'ר פרש מפרויקט ה"סטיב ג'ובס" עקב דרישות גבוהות שלא נענו?

"נערה עם קעקוע דרקון". דיויד פינצ'ר.

דיויד פינצ'ר.

ההוליווד ריפורטר דיווח הלילה כי דיויד פינצ'ר פרש מתפקיד הבימוי של סרט על סטיב ג'ובס (מייסד חברת אפל), אבל אז דדליין דיווחו כי פינצ'ר כלל לא היה רשמית בפרויקט, וכי הנימוקים שסיפקו בהוליווד-ריפורטר לפרישה-לכאורה הם שגוים לחלוטין. אז מה נכון?

נחזור רגע להתחלה. לא רבות אחרי מותו של המייסד האגדי של חברת אפל (ומי שהביא לקדמת הבמה את העכבר למחשב, האייפוד, האייפון ועוד), קבוצות שונות ניסו להרים פרויקט עיבוד של חייו. פרויקט אחד כבר הספיק להגיע לאקרנים בכיכובו של אשטון קוצ'ר, ופרויקט אחר היה אמור לחבר מחדש את החבורה של "הרשת החברתית" – פינצ'ר, המפיק סקוט רודין והתסריטאי ארון סורקין. פרויקט זה אמור היה לעבד את ספרו המצליח של וולטר אייזקסון (שגם תורגם לעברית, מודן 2011).

דווח כי הפרויקט נחת אצל אולפני סוני (שנחשבו בעבר לבזבזנים יחסית), וכי פינצ'ר מיעד את השחקן כריסטיאן בייל לגלם את ג'ובס. הלילה ההוליווד ריפורטר הוסיף כי פינצ'ר פורש מהתפקיד עקב רצון לשלוט בקמפיין הפרסום של הסרט העתידי, ודורש גם מקדמה של 10 מיליון דולרים. חדשה מרעישה ללא ספק, וגם לא חורגת מדי מגבול האפשר: מלבד זכיה באוסקר, פינצ'ר הכניס לאולפני סוני כ-225 מיליון דולרים על "הרשת החברתית" ועוד כ-233 מיליון דולרים על סרטו הבא, "נערה עם קעקוע דרקון". הוא גם זכה לקרדיט נרחב על הסדרה "בית הקלפים" שהפיק. אמנם לא המיליארדים של סרטי הקומיקס ו"רובוטריקים", אבל בהחלט סכומים גבוהים לסרטי דרמה (ומהעשיריה הרווחית ביותר של האולפנים בשנה שיצאו לקולנוע). על כן, ישנה בהחלט אפשרות שהוא ירצה מקדמה רצינית.

לא זמן רב מאוחר יותר, מייק פלמינג מדדליין הוציא לדיווח של ההוליווד ריפורטר את האויר. מקורותיו באולפנים דוחים מכל וכל את הטענות של ההוליווד ריפורטר על מקדמה של 10 מיליון דולרים, ולא רק זה: גם מוסרים כי פינצ'ר לא חתם על חוזה עבודה רשמי מול האולפנים. גם על הידיעה כי כריסטיאן בייל מיועד, לא מצא פלמינג איש שיאשש זאת או בכלל יטען כי בכלל נתקיימו שיחות עם השחקן.

אז למי מאמינים? עם סתירות שכאלה, יתכן בהחלט כי פינצ'ר יביים את הסרט בסופו של דבר, וכל הענין הוא סתם פארסה של כתבי תעשיה שרוצים לעשות לעצמם שם עם כותרות מפוצצות.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?