7 הסרטים במסלול הפרינג' לפרסי אופיר 2014 (חלק ב')

"עיר מקלט". רותם זיסמן-כהן (מימין) עם נבו קמחי ולנה אטינגר.

"עיר מקלט". רותם זיסמן-כהן (מימין) עם נבו קמחי ולנה אטינגר.

אחד מתוך שבעת הסרטים הבאים יהיה מועמד לפרס אופיר 2014 לסרט הטוב ביותר כי הוא ייבחר בידי חברי האקדמיה כסרט הפרינג' הטוב של השנה. זה יַקנה לסרט פרסום מסוים אך סיכוייו לזכות אפסיים, והסיכוי שהסרט יהיה מועמד בקטגוריה כלשהי נוספת הוא קטן מאוד. רוב חברי האקדמיה כנראה לא יטרחו להגיע להקרנות הסרטים במסלול הפרינג', במיוחד בשנה כה עמוסה בסרטים.
שישה מתוך שבעת הסרטים נכתבו בידי הבמאים שלהם. השניים בעלי הסיכויים הטובים ביותר לזכות הם "עיר מקלט" בשל השחקנים המפורסמים שמככבים בו ו"חרדת הבמאי" בגלל שדן וולמן הוותיק והמוכר עומד מאחוריו וסרטו עוסק בבמאי קולנוע.

טירוף כפול שלוש
דניאל ג'יידלין חתומה כמפיקה, במאית, צלמת, תסריטאית, עורכת, מלהקת, מעצבת אמנותית ומעצבת התלבושות של הסרט על שלושה צעירים מתוסבכים שנפגשים בנסיבות מוזרות. שרשרת אירועים מובילה ללילה גורלי של הרפתקאות, זוועות, שיגעון ותשוקה שבו יבינו שבידם היכולת לרפא או להרוס אחד את השני.

חרדת הבמאי
דן וולמן ("גיא אוני") הפיק, כתב וביים. במהלך הקרנת הבכורה של סרטו הראשון של גדי, "הניתוח", שהוא סאטירה פוליטית, לוקח גדי באופן אישי כל תקלה והפרעה בהקרנה והוא בטוח שכל הקהל עוין וקשור בקנוניה נגדו. עם ליאור סורוקה, מיקי לאון, תמר אלקן, רוג'ר בן ישי ומאיה קינדלר.

עיר מקלט
כתב וביים: עמיקם קובנר. במלחמת לבנון השנייה מוטי וקרן מקרית שמונה (אושרי כהן ורותם זיסמן-כהן) מתארחים אצל בועז ויעלי בתל אביב (נבו קמחי ולנה אטינגר). העובדה שקרן בהיריון מתקדם היא תזכורת מכאיבה לחיים שלעולם לא יהיו ליעלי ובועז.

רדיקל
במאי: עומר רייס, תסריט: אנה שנידמן, אסף שליטא ומעין רוגל. פרשת רצח של בחורה מסתורית חושפת סיפור אלים שבו מעורבים כנופיה מהפכנית, איל ההון שהם רודפים אחריו ושני שוטרים מושחתים שמנסים לשרוד בין לבין. עם גיל קנלי, מורן לולו, רפי רותם ונופר אוחיון.

רשימות קצמן
אמנון וינר מככב, הפיק, כתב, צילם וביים סרט מוקומנטרי. סיפורה של מדינת ישראל והציונות תוך התחקות אחר קורותיו החמקמקים של שמואל קצמן (שחקן המשנה אמיל קנבל), והשפעתו הלא מתועדת על תהליכי ההיסטוריה. החיפוש מוביל את הבמאי למסע אל תוך עצמו ולתוך הפחדים והחולשות הנעוצות בנרטיב הישראלי. בסדרה ארוכה של מרואיינים, כל אחד מומחה בתחומו, עולה פורטרט של עם בחיפוש אחר דמות אב, שהיה פעם ונעלם. ולמרות שהוא נתן את כל העצות הכי גרועות, בהיעדרו כולם מתגעגעים.

שגר אותי לחלל, סשה!
גנית אורית חתומה כמפיקה, במאית, תסריטאית, מלהקת, מעצבת אמנותית ומעצבת התלבושות של הקומדיה על מדען שעלה לארץ מליטא ועובד במכון סודי אי שם בדימונה, המתבקש על ידי אוליגרך רוסי לפתח תוכנה שתשדך אנשים ברחבי העולם. התוכנה זוכה להצלחה ואנשים מתאהבים, אבל לא תמיד באדם הנכון. עם עמירם עיני, אנה ווילקובסקי, רומן גרשקוביץ', קטיה קוסוי ופולינה חריטונסקי.

סרט עם קתרין דנב
עמרי יבין הפיק, כתב וביים קומדיית מסע שבמרכזה שני גברים מזדקנים שיוצאים למסע בעקבות שמועה שקתרין דנב (שחקנית הקולנוע הצרפתייה) מתארחת בחווה מבודדת בנגב, אשר בה מעניק חבר ילדות שלהם טיפולים במין טנטרי לנשים מכל העולם. עם דני שגב, רפי קלמר, אסיה נייפלד, ולדימיר פרידמן ורות פרחי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?