מי היו שוברי הקופות של יום הקולנוע הישראלי 2014?

"אפס ביחסי אנוש". דאנה איבגי, נלי תגר.

"אפס ביחסי אנוש". דאנה איבגי, נלי תגר.

לפני חודשיים נערך "יום הקולנוע הישראלי" בו סרטים ישראלים הוקרנו ברשתות הקולנוע הגדולות בארץ במחיר כרטיס של 10 ש"ח בלבד. התאחדות ענף הקולנוע אספה את הנתונים והסכימה לשתף איתנו מי היו שוברי הקופות הגדולים של השנה – אילו סרטים היו המצליחים ביותר ביום הזה ומכרו את מירב הכרטיסים. די מדהים לגלות שביום אחד הצליחו הסרטים המדוברים ביותר למכור יותר כרטיסים ממה שבדרך כלל יצליחו סרטים ישראלים למכור בסוף שבוע שלם. אם חשבתם שיהיה מדובר באלפים בודדים לכל סרט – חשבו שוב: "אפס ביחסי אנוש" מוביל עם כ-27 אלף כרטיסים.

שוברי הקופות של יום הקולנוע הישראלי 2014:

"אפס ביחסי אנוש", כ-27 אלף כרטיסים
"זינוק בעליה", כ-19 אלף כרטיסים
"שושנה חלוץ מרכזי", כ-14 אלף כרטיסים
"מיתה טובה", כ-9,000 כרטיסים
"גאליס: המסע לאסטרה", כ-7,000 כרטיסים

בסך הכל נמכרו כ-110 אלף כרטיסים.

ביום הקולנוע הישראלי 2014 השתתפו 21 סרטים ישראלים, מהם רק 7 היו סרטים שהוקרנו עוד טרם לכן בבתי הקולנוע. מתוך שבעה אלו, ארבעה היו שוברי הקופות הגדולים; והחמישי הנוסף הוא "מיתה טובה" שהופץ כחודש מאוחר יותר לאקרנים.

אם נכיר בגבול התחתון של "גאליס" כגבול לא רם מדי ליום מבצע מיוחד (ועוד יום חמישי) – העובדה שרק ארבעה סרטים עקפו אותו היא מעניינת. הקהל לא התרשם מפסטיבלים ומפרסים (יעידו זוכי פסטיבל ירושלים כמה ימים קודם לכן: "פרינסס" ו"גט" שלא נכנסו לרשימה) אבל גם לא מז'אנר ("ערבים רוקדים" הקומי ו"כיפה אדומה" האקשני לא נכנסו גם הם לרשימה), ולכן ניכר שהקהל נהר בעיקר לסרטים ששמע עליהם והכיר. דבר מענין לשים לב אליו בשנה הבאה. מענין היה לראות האם הקדמת הבכורה של "גט" והשבחים המהדהדים להם זכה היו מושכים את מכירות הכרטיסים עוד יותר מעלה? האם בעתיד מפיצים יחליטו להוציא את הסרטים הישראלים שלהם לקולנוע לפני יום הקולנוע כדי לרכב על ההצלחה?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?