שני סרטים ישראלים ברשימה המקוצרת לאוסקר 2015: "איה" ו"חופש גדול"

"איה". שרה אדלר, אולריך תומסן.

"איה". שרה אדלר, אולריך תומסן.

האקדמיה שמחלקת את פרסי האוסקר (בטקס שיתקיים ב-22 בפברואר 2015) צמצמה את רשימת המתמודדים לסרט הקצר הטוב ביותר ל-10 סרטים, ולישראל יש שני נציגים מתוך העשרה! בקטגוריה זו מתמודדים פעמים רבות סרטים בשפה שאינה אנגלית. רשימת הסרטים הקצרים המועמדים היתה בת 141 סרטים, כעת צומצמה -כאמור- לעשרה וב-15 בינואר יוכזרו חמשת המועמדים הסופיים יחד עם שאר המועמדים בקטגוריות השונות. נציג ישראל הרשמי בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר הוא "גט" של שלומי ורונית אלקבץ.

הסרטים הישראלים המתמודדים הם "איה" ו"חופש גדול". "איה", שהוקרן בארץ בהצלחה בבתי הקולנוע הוא באנגלית, ואורכו 40 דקות (הסף המירבי לסרטים בקטגוריית הסרט הקצר). בסרט מככבים שרה אדלר ואולריך תומסן הדני, שכיכב גם ב"בעולם טוב יותר" (שזכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר). את "איה" ביימו עודד בן-נון ומיכל ברזיס.

כמו הסרט הראשון גם את המתמודד השני ביימו צוות של גבר ואישה. "חופש גדול", בן 22 הדקות, מתרחש על חוף הים ומככבים בו יפתח קליין, עודד ליאופולד והילה וידור. את "חופש גדול" ביימו שרון מימון וטל גרניט שכתבו וביימו את "מיתה טובה" שמוקרן כעת בבתי הקולנוע בארץ.

"חופש גדול". יפתח קליין, הילה וידור, עודד לאופולד.

"חופש גדול". יפתח קליין, הילה וידור, עודד לאופולד.

בין היוצרים של שמונת הסרטים המתמודדים מולם ניתן לזהות עוד שמות זרים נוספים שמצביעים על מוצא לא-אמריקאי של הבמאים:

Baghdad Messi של הבמאי סהים עומר כליפה; "בוגלו וגרהם" של מייקל לנוקס; Butter Lamp של הו וי; Carry On של יאטאו לי; "המשאית של אבי" של מוריסיו אוסקי; Parvaneh של טלקהון המזווי; "שיחת הטלפון" של מאט קירבי, עם סאלי הוקינס ("יסמין הכחולה") וג'ים ברודבנט ("מולן רוז'"); ו-SLR של סטיבן פינגלטון.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?