חדשות ראשונות מפסטיבל סאנדנס

רומן פולנסקי, מבוקש ונחשקהאחים ווינשטיין (המפיצים בארה"ב של "אני לא שם" ו"יומני הנסיכה") תפסו בפסטיבל סאנדנס את זכויות ההפצה לסרטה של מרינה זנוביץ', "רומן פולנסקי: מבוקש ונחשק" (ש.ל.ר). הסרט התיעודי בוחן את הרשעתו של רומן פולנסקי בקיום יחסי מין עם קטינה בניגוד לחוק, עוד מ-1977, שבגללה ברח פולנסקי מארה"ב כדי להימנע מריצוי זמנו בכלא. ההודעה הרשמית שפורסמה מהפסטיבל אומרת שהסרט בוחן את התנהלותו המוזרה של השופט בענין הקולנוען המפורסם, כמו גם את החלטתו של פולנסקי להימלט מאמריקה.
זוהי הרכישה הראשונה מתוך הפסטיבל, ונאמר שהאחים שילמו סכום בן 6 ספרות עבור הסרט.

כמו כן, חטיבת הסרטים התיעודיים של רשת HBO רכשה את הזכויות להפצת הסרט בצפון אמריקה. HBO נחשבת לענקית האיכות בטלויזיה ובקולנוע. מבית היוצר שלה הובאה סדרת המופת "הסופרנוס" ועוד רבות אחרות.

אבל למרות כל זאת, לאור המצב הקולנועי הירוד של סרטים תיעודיים בארה"ב (ובארץ), לא נראה שהסרט יופץ בקולנועים בארה"ב. משמע, הסרט יופץ ישירות ב-DVD ואולי גם בטלויזיה.

—–

עדכון 1: ג'פרי וולס העלה תמונות מהחזיונות שלו בפסטיבל סאנדנס.

—–

קלוברפילד הצליח לעשות מספיק רעש כנראה, והפך לשובר הקופות הגדול של כל הזמנים לחודש ינואר ביום אחד. כלומר, בתוך יום אחד, גרף הסרט 16.8$ מיליון דולרים ב-3411 בתי קולנוע, ושבר את שיא חודש ינואר לגריפה בקופות ביום אחד. בשיא הקודם החזיק "מלחמת האופל 2" מ-2006, עם גריפה של 10 מיליון דולרים ביום אחד בחודש ינואר.

—–

צפו לעדכונים נוספים היום. עדכון 2: תכננתי לסיים היום לפחות ביקורת אחת ולפרסם אותה שתהנו, אבל לא הספקתי. הדוחק בזמנים מקשה. עמכם הסליחה, ונקוה שתהיה אחת מוכנה כמה שיותר מוקדם מחר.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?