וויל סמית' מנסה לחזור לתואר השחקן השחור שמאחד את הקהלים ושובר קופות

"פוקוס". וויל סמית'.

"פוקוס". וויל סמית'.

לשחקן וויל סמית' היו פלופים בקריירה, אבל הדחיפה העצומה שניסה לתת לקריירה של בנו, ג'יידן, עם "קראטה קיד" (2010) ו"העולם אחרי" (2013) עשויה היתה לשבור אותו. לפי נתוני הקופות בארה"ב מסוף השבוע, נראה שסמית' האב עוד לא גמר את הסוס, והחלטתו לככב ב"פוקוס" עשויה להשתלם ולבנות מחדש את אמון הקהל בו. סופ"ש הבכורה של הסרט הזה, הראשון שעשה ומיועד למבוגרים (דירוג R) מאז "בחורים רעים 2" (2003), הכניס לקופת הסרט על פי הערכות כ-19.1 מיליון דולרים. הסרט אמנם נמצא בחציון הנמוך של ההכנסות שהביא סמית' בסרטים בכיכובו, אבל האקלים הקופתי עכשיו הוא לא אוהד במיוחד: "צ'ארלי מרדכי" עם ג'וני דפ פתח עם כ-7.7 מיליון דולרים והמותחן "בלאקהאט: פירצה ברשת" עם כריס המסוורת' פתח עם נתון דומה. מנגד, הסכום איתו פתח "פוקוס" דומה לסכום שפתח איתו "טיפש, מטורף, מאוהב", הסרט הקודם מאותו צמד הבמאים.

וויל סמית' מלהטט פחות-או-יותר בכל הקריירה הקולנועית שלו, בין סרטי אולפנים גדולים ועתירי פרסום ("אני האגדה", "הנקוק") לבין סרטים אישיים יותר ("שבע נשמות", "המרדף לאושר") שעדיין מצליחים לגרור אנשים רבים לקולנוע. סרטי האולפנים שלו כמעט תמיד הצליחו לעלות מעל 40 מיליון הדולרים בסופ"ש הבכורה, וגם סרטיו האישיים גרפו רווחים נאים בקולנוע (כ-15-2 מיליון דולרים בסופ"ש הבכורה). ההישג הזה לא ברור מאליו כשמדובר על ארה"ב ועל שחקן שחור שעומד בראש כל הסרטים הללו. אין עוד שחקן שחור שמיתמר לגבהים הללו בקופות, כולל דנזל וושינגטון הותיק, שרק בשנת 2007, סרט בכיכובו – "אמריקן גנגסטר" – הצליח לעבור את 40 מיליון הדולרים בסופ"ש הבכורה (ומאז עשה זאת רק עוד פעם אחת, ב-2012, עם "טעון הגנה").

הבעיה של סמית' החלה אחרי "הנקוק" מ-2008 (ו"שבע נשמות" שיצא באותה השנה), עת נעלם השחקן הפופולרי מהמסך הגדול ופנה לקדם את הקריירה של בנו ג'יידן (ובתו הזמרת ווילו), והפיק את "קראטה קיד" (2010) שהצליח במידה נאה. סמית' האב שב למסך הגדול רק ב-2012 עם "גברים בשחור 3", שאמנם פתח הכי גבוה בסדרה (54.6 מ"ד) אבל סיכם את הריצה שלו בבתי הקולנוע בארה"ב עם הסכום הנמוך ביותר (179 מ"ד, לעומת 250.7 של הראשון). יש מי שיגידו שסמית' הסכים להשתתף בסרט ההמשך הזה, רק כהכנה לפרויקט הקידום הבא של הקריירה של בנו: "העולם אחרי", שנחל כישלון בקופות (סיים עם כ-60 מיליון דולרים – סכום נמוך אפילו מהדרמה "שבע נשמות"). בסרט, וויל היה מאחור, ואילו ג'יידן היה בקידמה. אבל תצוגות המשחק החלשות של השניים לא תרמו לתסריט שכתב גם סמית' האב, ומעליהם ניצח הבימוי הגרוע של מ. נייט שאמאלאן, שדווקא כן גמר את הסוס מזמן.

"פוקוס". וויל סמית', מרגוט רובי.

"פוקוס". וויל סמית', מרגוט רובי.

המכה של "העולם אחרי" היתה קשה, והיה על וויל סמית' לבחור פרויקט חדש שיחזיר לו את אמון הציבור. נראה של"פוקוס" יש את הפוטנציאל המתאים עם 19 מיליון דולרים בפתיחה, שהם סכום לא-רע, אך ודאי לא גבוה מדי. לשם השוואה, "המבריח" (דירוג R) פתח בתקופה זהה עם כ-24 מיליון דולרים בארה"ב, ו"נוטוריוס" עם 20.5 מ"ד. "פוקוס" הוא צעד בונה קריירה, שבו סמית' יכול להשוויץ הרבה בקסם האישי שלו. המבחן האמיתי שלו בקופות יהיה עם סרט הקומיקס מבית DC "יחידת ההתאבדות" (ש.ל.ר, Suicide Squad), שאפשר להקביל אותו ל"שומרי הגלקסיה" מבית המתחרה המצליחה מארוול. אגב, גם ב"יחידת ההתאבדות" מככבת לצידו של סמית' מרגוט רובי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?