"התגנבות יחידים", סרטו החדש של דובר קוסאשווילי נכנס לצילומים

דובר קוסאשווילי וחברי הקאסט, התגנבות יחידים

דובר קוסאשווילי וחברי הקאסט, התגנבות יחידים | צילום: עמית ברלוביץ

סרטו הבא של דובר קוסאשווילי, "התגנבות יחידים", נכנס לצילומים בסוף השבוע האחרון. קוסאשווילי גם כתב את התסריט יחד עם ראובן הקר, על פי ספרו של יהושע קנז באותו השם. צילומי הסרט ימשכו עד אפריל, והם מתקיימים בנאות קדומים ובמספר אתרים נוספים בארץ.

עלילת הסרט מתרחשת בתחילת שנות ה-50 ומספרת את סיפורה של מחלקה אחת, בבה"ד 4,  בסיס טירונות לג'ובניקים, במהלך שלושת חודשי הטירונות. המחלקה מורכבת מותיקים בני מושבים, קיבוצים ושכונות, מחבורת ירושלמים אשכנזים, מעולים חדשים מצפון אפריקה ואירופה, מניצולי שואה, מחילונים ומדתיים. כל אנשי המחלקה הינם בעלי מום, בעלי כושר מוגבל, פיזי או נפשי ומשאת נפשם היא לטפס במעלה הסולם החברתי. זוהי מלחמת קיום פרטית של בודדים, מלחמה על מעמד, זהות ועצמאות. מלחמה להשגת החלומות הנשגבים, מלחמה של אנשים בגורלם.

קוסאשווילי אמר על קנז והסיבה שעיבד את הספר לסרט:

"יהושע קנז מטיב לזקק את ההוויה האנושית מבלי להתחנף לקוראיו. דווקא משום כך, גיבורי הספר מתוארים כבני אדם אוטנטיים על מגרעותיהם וסגולותיהם. גישתו של קנז לגיבוריו, ריתקה אותי באופן מיוחד וגרמה לי לנסות להעביר את  הרומן אל מסך הגדול."

את הסרט מפיק מרק רוזנבאום דרך טרנספקס שלו, בקו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית עם SD. כמו כן, הסרט נתמך בידי קרן רבינוביץ' לאמנויות ת"א ובידי הוט, וסך כל התקציב שלו נאמד בכ-7 מיליון ש"ח. הקאסט של הסרט כולל את עוז זהבי ("האי"), גיא אדלר, יהונתן מגון, רונה-לי שמעון, אלון לוי, מיכאלה עשת, עידית טפרסון ומיכאל אלוני. לחצו כאן לרשימת שחקנים רחבה יותר.

"התגנבות יחידים" הוכרז כבר מלפני שנתיים, אך מפאת בעיות של לוחות זמנים (על אף שמרבית הקאסט שלו הם אישים עלומים יחסית, ואולי בלי קשר) נדחה שוב ושוב. זהו סרטו השלישי של קוסאשווילי, אחרי "חתונה מאוחרת" ו"מתנה משמיים". "חתונה" נחשב לסרט שהחזיר את הקהל הישראלי לצפות בסרטים מקומיים בקולנוע אחרי כמעט עשור, כאשר הוציא מביתם כמעט 300 אלף צופים ישראלים.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?