הזדמנות לראות קולנוע ישראלי – באינטרנט

הסרט "מופע החיים של גוטל בוטל" שכתב וביים דניאל סיון ("המלחמה של גיורי") יוקרן אך ורק באינטרנט. הצפיה בסרט תתאפשר למי שיכנס לאתר הרשמי של הסרט וישלח מסרון (אס-אמ-אס) בעלות של 5 ש"ח. אז יקבל הגולש המשלם אפשרות להוריד את הסרט או לצפות בו ישירות באתר.

הסרט מבוסס על אופרת רוק שהוצגה במשך עשור בסצינת הרוק האלטרנטיבית של תל אביב על ידי קבוצת גוטל בוטל בראשותו של היוצר נתי אורנן. הסרט מספר את סיפורו של נתי אורנן, מוזיקאי אלמוני, שחי בעולם אפור, נטול תהילה וקריירה מדשדשת. מתוך השפל אליו נקלע הוא בורא את דמותו של "גוטל בוטל", שמגשים את חלומותיו של נתי – הצלחה מסחרית, אהבה, אהדת הקהל. נתי שמאבד את אחיזתו במציאות לנוכח פיצול האישיות בינו לבין בוטל, יוצא לקרב. האם יצליח בו?

ההודעה לעיתונות שקיבלנו גדושה בסופרלטיבים, אבל למען ההגינות באמת מדובר בפרויקט מסקרן. ההפקה של יריב מוזר, אריק ברנשטיין ושי אברמוב הינה הסרט הישראלי הראשון באורך מלא שיוקרן אך ורק באינטרנט. הבחירה במדיום החדש להפצת הסרט מעוררת לא מעט תהיות באשר לטיבו של הסרט. על אף שמוזר הפיק סרטים מוערכים ומדוברים ("הבית ברחוב טבנקין", "הטוקבקיסטים"), על אף שסרטו הקודם של סיון זכה בפרס הגדול של פסטיבל חיפה 2006, ועל אף שקרן הקולנוע הישראלי מעורבת בסרט; עדין עולה חשש קל. מה פתאום סרט עלילתי ראשון לבמאי פונה למדיום חדש שעדין לא ניסה אף אחד?

כשרדיוהד הציעו את אלבומם החדש להורדה באינטרנט תמורת תשלום שיקבעו הגולשים זה גם היה פורץ דרך, אך לעומת "גוטל בוטל", לרדיוהד היה קהל מעריצים נאמן שהצטבר במשך 17 שנים, משהו שקשה לומר על הבמאי דניאל סיון – רק בן 24. גם הקבוצה עליה מבוסס הסרט לא קיימת הרבה שנים. ואם באמת לחזור לנוף המקומי, אילו הפקות טובות כבר יצאו לנו מהאינטרנט? "קוויקי" ו"פאפאדיזי"? נו, באמת.

אך אולי דווקא החלטתם של סיון וכל המעורבים היא הדבר הכי חכם שיכלו לעשות? "מופע החיים של גוטל בוטל" פונה כך נראה לצעירים. צעירים בימינו לא אוהבים ללכת לקולנוע ומעדיפים להוריד סרטים למחשב ולצפות דרכו בהם. לפי חוק הטרנזיטיביות במתמטיקה, "גוטל בוטל" צריך להיות זמין להורדה באינטרנט – וכן עשו סיון והמפיקים. אני לא צופה הורדה מאסיבית ומידית של הסרט בכמויות אדירות. אני מאמין שהסרט יצליח באמת אם יתמיד בשיטה לאורך זמן רב ויצבור לעצמו קהל מעריצים רחב כפי שעשו "מבצע סבתא" ו"המוסד הסגור" לפניו במדיומים אחרים. מי שצופה בסרט מוזמן לחזור לכאן ולספר לכולם אם נהנה.

הסרט זמין להורדה בתשלום דרך האתר הרשמי בלחיצה כאן

נ.ב.
אל תמהרו כל כך לחשוב ששם הסרט מתכתב אך ורק עם "מופע האימים של רוקי". לאלבום של הקבוצה קוראים "מופע החיים של מוטי פנאן" והוא הושק לפני כשנה.

שיוכים: חדשות סרטים

קבוצת גוטל בוטל פועלים כבר כמעט 10 שנים. כיום נתי מופיע לרוב לבד או בהרכב מצומצם. לאחרונה הוציא דיסק סולו ראשון, שגם אותו ניתן לשמוע במלואו (וגם לקנות אם רוצים) באינטרנט
http://gotelbotel.com/nati/music/avodat_bait/avodat_bait.php

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?