הוכרזו חברי הועדה לבחינת קרנות הקולנוע ואפליה בהן: מה עושה שם יו"ר מועצת הקולנוע?

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הכריזה על מינוי ועדה לבחינת קרנות הקולנוע, שעל הקמתה הכריזה יום לאחר טקס פרסי אופיר בספטמבר אשתקד. הועדה תגבש מסקנות והמלצות בסוגיות קצובת כהונת מנהלי הקרנות, המבנה הארגוני של קרנות הקולנוע, ניהול הקרנות והליך מינוי בעלי תפקידים. "כפי שהצהרתי בעבר," מסרה השרה, "הקולנוע הישראלי לא ישאר מועדון סגור ופתיחתו היא מימוש של צדק תרבותי וביטוי נוסף למדיניות אותה אני מובילה. הנחיתי על הקמת הועדה, על מנת לבדוק לעומק את התלונות הרבות שהגיעו למשרדי על עבודת הקרנות, ומתוך מטרה להגביר את היצוגיות והשקיפות בקרנות המחלקות את כספי הציבור."

חברי הועדה הם ראש מנהל התרבות גלית והבה-שאשו (יו"ר הועדה); יו"ר מועצת הקולנוע פרופ' דוד אלכסנדר; מנהל סינמטק אופקים נדב משעלי; המרצה לאוריינות מדיה וקולנוע ד"ר דבורה הנדלר; הדוקטור למשפטים אודליה מינס; התסריטאי וחבר מועצת הקולנוע ליאור גלבוע: וד"ר האני זובידה מהמחלקה למדע המדינה במכללת עמק יזרעאל. "מועצת הקולנוע היא שותפה בכירה בהובלת החשיבה והדיון בועדה," מסרה רגב. "המועצה ופרופסור דוד אלכסנדר מובילים איתי תהליכים כיום ויובילו גם בעתיד."

בדיקת קרנות הקולנוע, הממומנות מכספי ציבור – דבר שכנראה מעולם לא התרחש – נשמע כמו דבר טריויאלי והולם. אלא שעד היום מי שאמון היה לבחון את התנהלותן של הקרנות היא מועצת הקולנוע. אם נפל דבר בהתנהלותן, האין זה היה מתפקידה של המועצה להגיב בזמן אמת? אז כיצד יתכן שעל מי שיבחן את המצב בשוק כעת, נמנה צמד מהמועצה – ואחד מהם הוא יושב הראש שלה? אפשר שיטען אלכסנדר שלא היו לו הכלים החוקיים להתמודד עם התנהלות תקנית בקרנות, אך במרוצת השנים נעדר קולו הפומבי מלבקש כלים שכאלה.

הועדה תבחן את עבודת הקרנות ותגיש את המלצותיה לשרה ולמועצת הקולנוע בתוך 90 יום מתחילת עבודתה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?