שוברי קופות 30.03.09: הפתיחה הטובה ביותר של 2009 עד כה

בסוף השבוע הראשון שלו באקרנים האמריקאים, "מפלצות נגד חייזרים" גרף 58.2 מיליון דולרים על פי הערכות – הפתיחה הטובה ביותר לשנת 2009. מחזיק השיא הקודם אגב הוכתר רק לא מזמן – הסרט "השומרים" עם 55.2 מיליון דולרים. הסרט פתח בהפצה רחבה משמעותית של 4,104 אולמות קולנוע בארה"ב, מתוכם 1,550 היו אולמות הקרנה תלת מימדיים. האמריקאים הצביעו ברגלם ובכיסם, ו-58% מצופי הסרט ראו אותו בהקרנה תלת מימדית, על אף שכמות האולמות קטנה יחסית לשאר והעלות הכספית גבוהה יותר.

את המקום השני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע תופס סרט האימה "רדיפה בקונטיקט" (ש.ל.ר, The Haunting in Connecticut) בהפרש ניכר. הסרט גרף על פי הערכות כ-23 מיליון דולרים בפתיחה שלו, שזה אולי נשמע הרבה לסרט אימה, אך הוא דורג בארה"ב כ-PG-13 (ליוי הורים נדרש עד גיל 13) מה שהביא לו יותר קהל. "לדעת" (ש.ל.ר, Knowing) עם ניקולס קייג' צבר עוד 14.7 מיליון דולרים לסכום כולל של כ-46 מיליון דולרים.

והרי לידיעה שחמקה מעיננו: כבר ארבעה שבועות חלפו מאז "ואלס עם באשיר" חצה את רף 2 מיליון הדולרים ברווח בארה"ב. האחרון היה סוף השבוע ה-14 להקרנתו בארה"ב, ובתקופה הזו, "ביקור התזמורת" כבר מישש 3 מיליון דולרים, אבל עדין הישג נאה.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?