השחקן יהודה אפרוני הלך לעולמו

שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלויזיה יהודה אפרוני, חתן פרס מפעל חיים של אמ"י ומוותיקי התיאטרון הלאומי הבימה, הלך לעולמו בגיל 86 בעקבות מחלת הסרטן.

אפרוני נולד בתל אביב בינואר 1931. הוא למד בגימנסיה הרצליה, ובהמשך שירת בפלמ"ח ושם פצח בקריירת התרבות, בלהקה הצבאית 'הכרמל'. הוא הופיע קצרות בלהקת הצ'יזבטרון, וב-1951 התקבל לתיאטרון הבימה. כעבור שנתיים בבימה, הוא לקח הפסקה ללמוד באקדמיה למוסיקה ולאמנויות הדרמה LAMDA שבלונדון, ושב לקולקטיב הבימה ב-1956. בין השאר שיחק בתיאטרון לאורך השנים בהצגות "אוליבר!", "אותלו", "הסוחר מוונציה", "החולה המדומה", "חלום ליל קיץ", "נשי וינדזור העליזות", "הלילה השנים-עשר", "הכל יחסי", "מלחמה ושלום" ועוד. תפקידו הזכור ביותר היה "חקירה חוזרת בעניין מותו המוזר של אנרכיסט מפוקפק" (1981) מאת דריו פו שביים מיקי גורביץ'. בתיאטרון בית לסין שיחק בהצגה "שבעה", בתיאטרון חיפה בהצגות "פיגמליון" ו"ציפור הנעורים המתוקה"; ובתיאטרון באר שבע שיחק בהצגות "ברוקלין בוי" ו"קומדיה של טעויות".

על המסך הגדול, הופיע אפרוני בכמה מהסרטים הבולטים והחשובים בהיסטוריה הישראלית, בינהם "תעלת בלאומילך", "קזבלן", "מבצע יונתן" ו"סלומוניקו". הוא גם דיבב דמויות בסרטי "צעצוע של סיפור" ואחרים, ועל המסך הקטן הופיע בסדרות "חדוה ושלומיק" ו"קרובים קרובים" בין היתר.

אפרוני הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?