פרס לסרט הישראלי "האופה מברלין" בפסטיבל קרלובי וארי 2017

"האופה מברלין". טים קלקהוף.

"האופה מברלין". טים קלקהוף.

הסרט הישראלי "האופה מברלין" של אופיר ראול גרייצר קטף את פרס חבר השופטים הנוצרי 'אקומני' (Ecumenical) בפסטיבל קרלובי וארי 2017 (ה-52 במספר) בצ'כיה. זאת על אף שהסרט עוסק בהומוסקסואל ומשובץ סצינות נועזות.

"האופה מברלין" מספר על תומאס (השחקן הגרמני טים קלקהוף), קונדיטור מוכשר מברלין, שמנהל מערכת יחסים עם אורן (רוי מילר), גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל ומאתר את אשת המאהב (שרה אדלר), אלמנה טרייה שמנסה להמשיך את חייה ולשרוד בבית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים. תומאס נכנס לחייה של ענת תחת זהות בדויה, ובאמצעות העוגות שהוא אופה משנה את פני בית הקפה ומוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר ממה שציפה.

בפרס הראשי 'גלובוס הקריסטל' של הפסטיבל, זכה הסרט הצ'כי "צלבן קטן" (ש.ל.ר, Little Crusader / Křižáček) של וקלב קדמקה; וציון לשבח ניתן לסרט הביכורים "להמשיך עם השינוי" (ש.ל.ר, Keep the Change) של רייצ'ל ישראל.

[…] הסרט קטף פרס בפסטיבל קרלובי וארי ובשני פרסים מפסטיבל ירושלים. […]

[…] הסרט קטף פרס בפסטיבל קרלובי וארי ובשני פרסים מפסטיבל ירושלים. בסופ"ש הבכורה שלו, משך הסרט מעל 20 אלף צופים. […]

[…] הסרט קטף פרס בפסטיבל קרלובי וארי ובשני פרסים מפסטיבל ירושלים. בסופ"ש הבכורה שלו, משך הסרט מעל 20 אלף צופים, והמשיך ומשך מעל מאה אלף צופים. הזכויות להפקת גרסה אמריקאית של סרטים ישראלים נרכשו בעבר, אבל נכון לעכשיו רק שניים אכן נוצרו: "החוב" ו"הגננת". […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?