שוברי קופות: "אמא!" של ארונופסקי ו"מתנקש אמריקאי" לא מדיחים את "זה", ששבר שיא בן 31 שנה

"אמא!". ג'ניפר לורנס, חביאר ברדם.

"אמא!". ג'ניפר לורנס, חביאר ברדם.

מותחן האימה "אמא!" (Mother!) של דארן ארונופסקי לא הצליח להדיח את סרט האימה "זה" מהמקום הראשון של טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ואילו "זה" (משחק המילים מתבקש) הצליח לשבור את שיא ההכנסות לסרט שיצא בחודש ספטמבר, משהוסיף עוד 60 מיליון דולרים על פי הערכות (ירידה של 51.4 אחוזים בלבד) למצבור של 218.7 מיליון דולרים. בכך הדיח הסרט את "קרוקודייל דנדי" (174.8 מ"ד) שהחזיק בשיא מ-1986 (לפני 31 שנים), והבא בתור היה ועודנו "מפלצת של מלון 2" (169.7 מ"ד) מלפני שנתיים.

התחרות על הקהל (שבסקרים בארה"ב התבטא חמורות נגד הסרט במהלך סוף השבוע), כמו גם ביקורות מעורבות מפסטיבלים, הותירו את "אמא!" על פי הערכות עם 7.5 מיליון דולרים בקרב 2,368 בתי קולנוע, שהספיקו כדי למקם אותו שלישי בטבלת שוברי הקופות לסופה"ש. גם התחרות מול סרט הפעולה "מתנקש אמריקאי" לא תרמה, והזה התמקם שני בטבלה עם פתיחה בגובה 14.8 מיליון דולרים בקרב 3,154 בתי קולנוע. למעשה, הפתיחה של "אמא!" היא הגרועה ביותר לשחקנית המוערכת והפופולרית ג'ניפר לורנס, שעד כה החזיק בתואר השלילי סרט האימה "הבית בקצה הרחוב" (פתיחה בת 12.2 מ"ד) לו הצטלמה ב-2010, בטרם התפרסמה עם "קר עד העצם" ואז "משחקי הרעב" ו-"X-מן: ההתחלה".

רביעי בטבלה ניצבת הדרמה הרומנטית "כולם חוזרים הביתה" עם תוספת של 5.3 מיליון דולרים בקרב 3,036 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 17.1 מיליון דולרים. וחותמת את החמישיה העליונה קומדית הפעולה "שומר הראש והמתנקש" עם תוספת בת 3.6 מיליון דולרים בקרב 3,272 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 70.4 מיליון דולרים.

בסין פתח סרט הפעולה-פנטסיה "כוכב הקופים: המלחמה" עם 62.3 מיליון דולרים, והפך לפתיחה הטובה ביותר של אולפני פוקס במדינה. זהו כמובן מרחק עצום מ-184 מיליון הדולרים שהכניס "מהיר ועצבני 8" בבכורתו בסין, אבל אולפני פוקס ודאי מרוצים דיים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?