הסרטים הישראלים "פיגומים", "מונטנה", "פוקסטרוט", "געגוע" והאמריקאי של טלי שלום-עזר יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2017

"מונטנה".

"מונטנה".

הסרטים הישראלים "פיגומים" של מתן יאיר, "מונטנה" של לימור שמילה, "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז ו"געגוע" של שבי גביזון, כמו גם הסרט האמריקאי "ימי החסד שלי" (ש.ל.ר, My Days of Mercy) שביימה הישראלית טלי שלום עזר ("פרינסס"), יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2017 (ה-42 במספר) בקנדה.

"פיגומים" מספר על נער מופרע שאביו רודה בו ומכה אותו, ומחפש דרך לצאת מהמציאות שבה הוא חי. "מונטנה", סרט הביכורים של המלהקת לימור שמילה בתור במאית, מספר על רומן הנרקם בין שתי נשים, שמכירות בעקבות שובה של אחת מהן לבית הילדות שלה, בו גרה האחרת. "פוֹקְסְטְרוֹט", בכיכובם של ליאור אשכנזישרה אדלר ויונתן שיראי, מספר על זוג הורים שגרים בדירה מרווחת בזמן שבנם החייל משרת רחוק מהם, ועל אף המרחק, הם משנים אלה את גורלו של זה. "געגוע", בכיכובם של שי אביבי, אסי לוי ונטע ריסקין, מספר על גבר (אביבי) שנפגש שוב עם אהובתו מהאוניברסיטה, והיא מגלה לו על בן שנולד לה ממנו, ודבר מה נוסף – שיהפכו את חייו על פיהם. "ימי החסד שלי" בכיכובן של קייט מארה ואלן פייג', מספר על בתו של אסיר הנידון למוות, מתאהבת באישה שנמצאת בצד המנוגד לאינטרסים של משפחתה.

פסטיבל טורונטו יערך השנה בין ה-7 ל-17 בספטמבר. עוד יתחרה בו הסרט הישראלי הקצר "אמא לנצח" של אלינור נחמיה.

[…] "פיגומים" הוקרן בפסטיבל קאן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של פסטיבל ירושלים (ופרס לשחקן וציון לשבח לצלם), והשתתף בפסטיבל טורונטו. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?