שוברי קופות: כישלון ל"הסערה", ל"איש השלג" ואפילו ל"בו 2" של טיילר פרי; "רק האמיצים" עמד בציפיות

"הסערה".

"הסערה".

זה היה סוף שבוע מאכזב בקופות בצפון אמריקה: ארבע בכורות בהפצה רחבה, ששלוש מתוכן נכשלו והאחרונה פשוט עמדה בציפיות הנמוכות ממנה. קומדית האימה של טיילר פרי "בו 2! מדיאה וליל כל הקדושים" (ש.ל.ר, Tyler Perry's Boo 2! A Madea Halloween) הצליחה לתפוס את המקום הראשון על אף שפתחה משמעותית פחות מקודמתה, ואחריה סרט האסונות "הסערה" שעד כמה שאולפני האחים וורנר לא ניסו למנוע את הכישלון – הם לא הצליחו. דרמת הגיבורים-החיים מבוססת האירועים האמיתיים "רק האמיצים" פתחה נמוך אבל כפי שציפו, ואילו המותחן "איש השלג" בכיכובו של מייקל פסבנדר נזרק למקום השמיני בטבלה עם הכנסות שתואמות את הביקורות הקטלניות שקיבל.

כאמור, את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה תפסה קומדית האימה "בו 2! מדיאה וליל כל הקדושים" (ש.ל.ר, Tyler Perry's Boo 2! A Madea Halloween) עם 21.7 מיליון דולרים על פי הערכות, בקרב 2,388 בתי קולנוע. זה אמנם יפה שטיילר פרי הצליח לשמור על כמעט (7 מתוך 8) כל סרטי "מדיאה" מעל רף 20 מיליון הדולרים בבכורה, אבל רק אשתקד הסרט המקורי של "מדיאה וליל כל הקדושים" פתח עם 7 מיליון דולרים יותר (25.8 מ"ד, כמעט שליש יותר).

סרט האסונות "הסערה" פתח עם 13.3 מיליון דולרים עלובים בקרב 3,246 בתי קולנוע. אולפני האחים וורנר ניסו מאד למנוע את האסון הזה, ובין היתר השקיעו בצילומים החוזרים יותר מאשר הסרט הצליח לגרוף בסופ"ש הבכורה (כ-15 מיליון דולרים). אפשרי שהסיבה לכישלון היא ההצפות ששטפו חלקים באמריקה לאחרונה, אבל מה שיותר סביר הוא שהקהל פשוט נזהר מהסרט שנדרשו 3 שנים להשלימו, לא הושק בקול תרועה גדול עם קמפיין רחב, ולא ברורה מידת האקשן שבו. כלומר הקהל חשב שמדובר בעוד סרט אסון-שטפונות כמו "הבלתי אפשרי" (19 מיליון דולרים בבכורה) ולא בסרט אקשן כמו "סן אנדראס" (54.6 מ"ד בבכורה).

עם התחרות על הקהל שלה (בין היתר מטיילר פרי), קומדית האימה "מז"ל טוב" ירדה ב-64 אחוזים בהכנסות והוסיפה 9.4 מיליון דולרים בקרב 3,298 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 40.7 מיליון דולרים. אחריו, "בלייד ראנר 2049" ירד ב-53.8 אחוזים בהכנסות והוסיף 7.2 מיליון דולרים בקרב 3,203 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 74 מיליון דולרים. וחותמת את החמישיה העליונה הדרמה "רק האמיצים" שכפתחה כצפוי עם 6 מיליון דולרים בקרב 2,577 בתי קולנוע.

המותחן בהפצה הרחבה (אך לא מדי) "איש השלג" פתח עם 3.4 מיליון דולרים עלובים בקרב 1,812 בתי קולנוע, אחרי ביקורות קטלניות. ובמקום ה-12 ניצב סרט הדרמה "שונה כמוני" (ש.ל.ר, Same Kind of Different as Me) שפתח עם 2.6 מיליון דולרים בקרב 1,362 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?