קווין ספייסי הואשם בתקיפה מינית של שחקן בן 14 – ויצא מהארון; עדכון: פוטר מ"בית הקלפים" ויוחלף בסרט שכבר צולם

"בית הקלפים". קווין ספייסי.

קווין ספייסי מתוך הסדרה "בית הקלפים".

השחקן המוערך קווין ספייסי ("בית הקלפים") הואשם בידי השחקן אנתוני ראפ ("רנט", "מסע בין כוכבים: דיסקברי") כי לפני כשלושים שנה, כשספייסי היה בן 26 וראפ בן 14 בלבד, תקף אותו ספייסי מינית. ספייסי טען כי אינו זוכר את המקרה אך התנצל באמצעות 'טוויטר' והוסיף כי בחר לחיות את חייו כהומוסקסואל.

עדכון 23:00: נטפליקס הודיעה כי הסדרה "בית הקלפים" לא תמשיך מעבר לעונתה השישית שעתידה לעלות ב-2018 לשירות. במקומה מתוכנן ספין-אוף לסדרה, בלעדי ספייסי ובכיכובה של הדמות דאג סטמפר. עדכון 31.10: הוקפאו צילומי העונה השישית של "בית הקלפים". יתכן כי לא ישובו ויתכן כי התסריט ישוכתב כך שדמותו של ספייסי, שעד כה הובילה את הסדרה, לא תופיע בה עוד. עדכון 2.11: ספייסי הודיע כי הוא לוקח פסק זמן ממשחק כדי לעבור טיפול. עדכון 4.11: שמונה מעובדי הסדרה "בית הקלפים" תיארו בפני רשת החדשות CNN כי ספייסי הטריד אותם וכי סביבת העבודה על הסדרה היתה "רעילה". בעקבות כך, הודיעה נטפליקס על ניתוק כל קשריה עם ספייסי. עדכון 10.11: הבמאי רידלי סקוט הודיע כי סרטו "כל הכסף שבעולם" בו מופיע ספייסי, ושכבר היה מוכן ומיועד לנעול את הפסטיבל האמריקאי היוקרתי AFI, יצולם מחדש כך שכריסטופר פלאמר יופיע בדמות ובכל הסצינות הרלבנטיות במקום ספייסי. בשל סיכוי האוסקר של הסרט, תאריך ההפצה של ה-22 בדצמבר בצפון אמריקה נשאר על כנו. עלות המהלך נאמדת במיליונים (צילומים מחדש, פוסט פרודקשן, חומרי שיווק), וככל הנראה שאולפני סוני לא היו מאשרים זאת אילולא היה מדובר בבמאי המוערך רידלי סקוט ואילולא סיכוי האוסקר של הסרט.

ראפ סיפר כי נכח במסיבה שאירח ספייסי, ולאחר שכל האורחים עזבו הרים אותו ספייסי, שנראה היה שיכור, נשא אותו למיטה ונשכב מעליו. הוא סיפר כי הצליח לדחוף את ספייסי מעליו ולעזוב. בטוויטר כתב ספייסי: "הסיפור של ראפ עודד אותי להתייחס לדברים נוספים בחיי […] היו לי מערכות יחסים עם נשים ועם גברים בחיי. היו לי אהבות ומפגשים רומנטים עם גברים במהלך חיי, וכעת אני בוחר לחיות את חיי כהומו. אני רוצה להתמודד עם זה בכנות ובפתיחות, וזה מתחיל עם בחינת ההתנהגות שלי." עם זאת, היו מי שלא הורשמו מתגובתו של ספייסי וטענו כי הוא עשה זאת על מנת להסיט את הדיון לעבר נטיותיו המיניות במקום לעבר תקיפות מיניות שביצע.

הציוץ של ספייסי בטוויטר:

"רנט". אנתוני ראפ.

אנתוני ראפ מתוך הסרט "רנט".

[…] ביקורות פושרות בהקרנות המוקדמות), כריסטופר פלאמר לוהק לגלם את הדמות של פול גטי פחות מחודשיים לפני יציאת הסרט, […]

[…] המדוברת "כל הכסף שבעולם" שהחליפה את אחד השחקנים שלה לאחר שהסרט כבר הושלם, פתחה יפה מאד וגבוה מהציפיות, עם 5.5 מיליון דולרים בקרב […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?