הישראלים "פרה אדומה", "הנעלם" ו"להעיר את הדב" יוקרנו בפסטיבל ברלין 2018

"פרה אדומה". אביגיל קובארי.

"פרה אדומה". אביגיל קובארי. באדיבות קרן הקולנוע הישראלי

הסרטים הישראלים "פרה אדומה" של ציביה ברקאי, "הנעלם" של גלעד ברעם ואדם קפלן והסדרה "להעיר את הדב" של קרן מרגלית, יוקרנו בפסטיבל ברלין 2018 (ה-68 במספר) שבגרמניה. "פרה אדומה" יוקרן במסגרת 'דור 14 פלוס' (Generation 14plus) לילדים ולנוער, "הנעלם" במסגרת 'פורום מורחב' (Forum Expanded) לקולנוע ניסיוני, והסדרה "להעיר את הדב" תוקרן במסגרת 'בחירת הסדרות'. עוד, יוצג במסגרת פיצ'ינג לסדרות בפסטיבל הפרויקט "In A Heartbeat" של שני מלמד ניצן וגאיה וילדמן.

"פרה אדומה" עוקב אחרי נערה בת 17 בהתנחלות במזרח ירושלים, שאימה נפטרה בלידה ואביה (גל תורן) הוא ימני קיצוני. היא מתאהבת בבת שירות לאומי שהיא פוגשת ומנסה לגונן על פרה שאביה מאמין שהיא סימן לתחילת בנין בית המקדש השלישי. "הנעלם" מספר על סרט אקשן עלילתי באורך מלא משנת 2000 שהופק בידי יחידת ההסרטה של דובר צה"ל בכיכובו של ליאור אשכנזי, אך נגנז זמן קצר לפני יציאתו לאקרנים. ב"להעיר את הדב", מורה בתיכון לנוער בסיכון (נועה קולר, "לשבור את הקיר") מקבלת עמודים קרועים מיומן השיחות שלה עם הפסיכולוג שלה, ומנסה לפענח כיצד הגיעו פרטיה האישיים ביותר לידיים זרות.

זוהי הפעם השניה שציביה ברקאי מגיעה לפסטיבל ברלין, תריסר שנים אחרי שהציגה ב-2006 שם את סרטה הקצר "ויקה". עוד ישראלים שיגיעו לפסטיבל ברלין 2018 הם הפרויקט "In A Heartbeat" של שני מלמד-ניצן וגאיה וילדמן שיוצג במסגרת הפיצ'ינג לסדרות, ועותק משוחזר באיכות 4K של "החיים על פי אגפא" (1992) של אסי דיין יוקרן במסגרת הקלאסיקה. זהו, אגב, הסרט הישראלי הראשון שעובר שחזור לאיכות 4K, אותו יזם ארכיון הסרטים בסינמטק ירושלים, והתחנה הבאה של העותק תהיה פסטיבל ירושלים.

"החיים על פי אגפא". גילה אלמגור.

"החיים על פי אגפא". גילה אלמגור. צילום: יואב קוש

פסטיבל ברלין יתקיים השנה בין ה-15 ל-25 בפברואר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?