שוברי קופות: "הרץ במבוך: תרופת המוות" בצמרת, אך מאכזב

"הרץ במבוך: תרופת המוות". תומאס ברודי-סנגסטר, דילן או'בריאן.

"הרץ במבוך: תרופת המוות". תומאס ברודי-סנגסטר, דילן או'בריאן.

סרט הפעולה-מד"ב לנוער "הרץ במבוך: תרופת המוות" הצליח לתפוס את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, אבל זה בעיקר בזכות חוסר התחרות ("ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" שמתחרה על אותו הקהל, רץ כבר זה השבוע השישי). בכורת הפרק השלישי של "הרץ" הכניסה 23.5 מיליון דולרים בקרב 3,787 בתי קולנוע, שהיא ירידה של כרבע בהכנסות מכל אחד משני הסרטים הקודמים לו. רוב המותגים הולכים ודועכים עם הפרקים – בעיקר כאלה שאינם מוצהרים מראש כטרילוגיות – וגם כאן לא ציפו להיפוך היוצרות והצלחה כבירה שתתעלה על הקודמים. עם זאת, הפרק השלישי כאן הוא היקר בסדרה (תקציב של 62 מ"ד) וניתן לצפות שקיוו שהנפילה שלו מקודמיו לא תהיה גדולה כל כך.

המתחרה העיקרי של "הרץ במבוך" הצליח לשמור על כוחו גם בסופ"ש השישי שלו כאמור: "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" ירד ב-15.9 אחוזים בלבד בהכנסות, שהם 16.4 מיליון דולרים בקרב 3,553 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 338.1 מיליון דולרים. סרט הדרמה התקופתי "עוינים" (ש.ל.ר, Hostiles) עבר להפצה רחבה בסופ"ש השישי שלו באקרנים (2,816 בתי קולנוע) והוסיף 10.2 מיליון דולרים שהסתכמו ב-6 שבועות ב-12.1 מיליון דולרים.

"עוינים (ש.ל.ר)". כריסטיאן בייל.

"עוינים (ש.ל.ר)". כריסטיאן בייל.

רביעי בטבלת סוף השבוע הוא המיוזיקל "האמן הגדול מכולם" ששמר גם הוא על כוחו עם ירידה בת 10.8 אחוזים בהכסות בלבד, שהם 9.5 מיליון דולרים בקרב 2,663 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 126.5 מיליון דולרים. הדרמה "העיתון" חותמת את החמישיה העליונה עם תוספת 8.9 מיליון דולרים בקרב 2,640 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 58.5 מיליון דולרים.

המועמד הבולט לאוסקר "צורת המים" נהנה מאד מההכרזה על המועמדים לפרס, ועלה ב-160.7 אחוזים בהכנסותיו, שהסתכמו ב-5.7 מיליון דולרים בקרב 1,854 בתי קולנוע. בסך הכל ב-9 שבועות גרף הסרט 37.7 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?