איגודי היוצרים דורשים מהבנקים להזרים כספים להפקות מקור

גלובס מדווח כי היוצרים שיגרו מכתב דרישה מהרשות השניה לטלויזיה ולרדיו לפנות לבנקים הערבים לזכייניות הערוצים 2 ו-10, כך שהם (הבנקים) ישחררו כספים לאלתר המיועדים להפקות המקור. דרישתם מהבנקים מתבססת על הטענה כי אותן זכייניות מגובות בערבים צד ג', ולכן על פי חוק הבנקים הגדולים מחויבים להזרים כספים במקרה שהזכייניות אינן עומדות במחויבויותיהן הכספיות. בדרישה נכתב:

"מצב החירום שנכפה על תעשיית הקולנוע והטלוויזיה מתגלגל במהירות לטרגדיה קיומית של אלפי עובדים בתעשייה. דרך וקצב ההתמודדות של הרגולציה עם המשבר בחודשיים האחרונים מביא אותנו למסקנה, כי גם אם יהיה לבסוף פיתרון למשבר – הדבר ימשך עוד מספר חודשים, ותקציבים יוזרמו אל התעשייה רק לקראת סוף 2009. מאחורי הפרוצדורות והליכי ההתמודדות המסורבלים של הרשות לנוכח התנהלות הזכייניות, קיימים מאות ואלפי אנשים חרדים שפרנסתם קופחה ועתידם המקצועי והכלכלי לוט בערפל. האבטלה ההולכת וגוברת כבר מחוללת שמות בטווח המיידי, ובטווח הארוך תשליך על עתיד התעשייה כולה ותאיים על עצם קיומה."

ובחדשות אחרות

גיירמו דל טורו ופיטר ג'קסון אישרו סופית כי "ההוביט" על פי ספרו של ג'.ר.ר. טולקין יחולק לשני סרטים כי "זו היתה טעות" לעשות זאת אחרת, לדבריהם.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?