קופות: בכורה מאכזבת ל"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" – הרבה מתחת לציפיות

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים".

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים".

לא רק מותג "מלחמת הכוכבים" עמד לעזרו של סרט ההרפתקאות "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" בסוף שבוע הבכורה שלו בצפון אמריקה, אלא גם יום הזיכרון האמריקאי, שהוא יום בילוי. לאולפני דיסני היה טבעי לצפות שהסרט יכניס בין 130 ל-150 מיליון דולרים בארבעה ימי סופ"ש ויום הזיכרון, והם גם שפכו 300 מיליון דולרים על שיווק הסרט. בפועל, הסרט בקושי מגרד את ה-101 מיליון דולרים על פי הערכות, מה שעוד עשוי להיות מתחת ל-100 מיליון דולרים כשיגיעו הנתונים האמיתיים. בשלושה ימי הסופ"ש המסורתיים, מדובר ב-83.3 מיליון דולרים. אם זה לא היה סרט ממשפחת "מלחמת הכוכבים" ודיסני לא היו מאמינים כל כך בסרט, זה לא היה נחשב כישלון. מלבד כמות הכסף האדירה שנשפכה על שיווק הסרט, הוא גם הופץ בהפצה רחבה מאד בצפון אמריקה של 4,349 בתי קולנוע, וזה גם עולה כסף.

ל"סולו" היו ביקורות חיוביות בסך הכל (70% במדד 'רוטן טומטוז' וציון 6 במדד המבקרים של אידיבי), כך שכנראה לא טיב הסרט הוא שהכריע את הכף. כנראה שאפשר לזקוף את הכישלון לתחרות הקשה מול "דדפול 2" ואפילו מול "הנוקמים 3: מלחמת האינסוף" של דיסני עצמם (אפילו שהאחרון כבר שבוע חמישי בקופות). כמו כן, זהו הניסיון הראשון של דיסני להוציא סרט ממשפחת "מלחמת הכוכבים" בקיץ ולא בדצמבר, כשהקודם מהמשפחה ("מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי") נחת באקרנים רק לפני חצי שנה. שלושת סרטי "מלחמת הכוכבים" האחרים שיצאו תחת דיסני נהנו מפער של שנה שלמה מסרט אחר מהמשפחה.

מחוץ לצפון אמריקה המצב של "סולו" עגום אף יותר: 65 מיליון דולרים מכמעט כל העולם, כולל סין (שם הכניס 10.1 מיליון דולרים בלבד).

"דדפול 2".

"דדפול 2".

בחזרה לטבלת סופה"ש בצפון אמריקה, עם ירידה קשה של 66 אחוזים בסופ"ש השני שלו, סרט הקומיקס "דדפול 2" סבל גם הוא מהתחרות מול "סולו" והוסיף 42.7 מיליון דולרים להכנסותיו, בהקרנה ב-4,349 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 207.4 מיליון דולרים. אחריו סרט הקומיקס "הנוקמים 3: מלחמת האינסוף" שהוסיף 16.5 מיליון דולרים בקרב 3,768 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 621.7 מיליון דולרים.

במקום ה-4 ניצב סרט הקומדיה "מועדון הספר הטוב" שירד ב-30.4 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר וכעת הוסיף 9.5 מיליון דולרים בקרב 2,810 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 31.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט הקומדיה "חיי המסיבה" (ש.ל.ר, Life of the Party) שירד ב-32.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 5.1 מיליון דולרים בקרב 2,937 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 39.1 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?