בכורת "משפחת סופר-על 2" ניפצה את השיא בקופות; "גוטי" נכשל אבל מענין

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

סרט המשפחה מבית דיסני-פיקסאר "משפחת סופר-על 2" ניפץ את שיא ההכנסות לסופ"ש הבכורה של סרט אנימציה בצפון אמריקה, עם פער עצום של כ-45 מיליון דולרים. "משפחת" הכניס על פי הערכות 180 מיליון דולרים בקרב 4,410 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ואת השיא לסרט אנימציה החזיק במשך שנתיים "מוצאים את דורי" עם 135 מיליון דולרים (ולפניו החזיק בשיא "שרק 3" 9 שנים עם 121.6 מיליון). בכורת "משפחת" היא גם הבכורה השמינית בגובהה בהיסטוריה, מעל "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (179.1 מ"ד) ו"היפה והחיה" של אשתקד (174.8 מ"ד), ומתחת ל"הנוקמים 2: עידן אולטרון" (191.3 מ"ד). התארים שצבר הסרט מעידים כי הוא צפוי לחצות את רף חצי מיליארד הדולרים בהכנסות מצפון אמריקה לבדה. גם מחוץ לצפון אמריקה המצב של "משפחת" מעולה: הכניס כ-51.5 מיליון דולרים בהפצה לא רחבה מאד (בלי סין, ברזיל, קוריאה, בריטניה, צרפת ויפן; אגב, אצלנו הוא גם יצא כבר).

קומדית הפשע הנשית "אושן 8" ממשיכה בחוזקה בסופה"ש השני שלה בצפון אמריקה, עם ירידה של 53 אחוזים בהכנסות בלבד. זו התבטאה בתוספת 19.6 מיליון דולרים בקרב 4,145 בתי קולנוע, שהצטברו ל-79.2 מיליון דולרים בשבועיים. על "אושן 8" אחראים אולפני האחים וורנר, שנקטו בפעולה משונה קצת והוציאו קומדיה נוספת לאקרנים בהפרש של סופ"ש אחד: "תופסת" (ש.ל.ר, Tag). אפשר לטעון שהקהל הוא לא אותו הקהל (הקהל של "אושן" הוא בעיקר נשים בכל הגילים ואילו של "תופסת" זהו קהל מגוון שמפולח בידי הגיל – הסרט מוגבל בדירוג R למבוגרים בלבד), וזה כנראה יהיה נכון, כי כאמור "אושן 8" ירד באופן מתון מאד מהשבוע שעבר, ו"תופסת" פתח עם 14.6 מיליון דולרים מכובדים (בדומה לקומדיה "סקס טייפ" למשל).

"תופסת (ש.ל.ר)". חניבעל בורס, איילה פישר, אד הלמס, ג'ייק ג'ונסון, ג'ון האם, אנאבל וואליס.

"תופסת (ש.ל.ר)". חניבעל בורס, איילה פישר, אד הלמס, ג'ייק ג'ונסון, ג'ון האם, אנאבל וואליס.

רביעי בטבלת סוף השבוע הוא "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" עם תוספת של 9.1 מיליון דולרים בקרב 3,182 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 192.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "דדפול 2" עם תוספת בת 8.8 מיליון דולרים בקרב 3,212 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 294.7 מיליון דולרים.

"גוטי". ג'ון טרבולטה.

"גוטי". ג'ון טרבולטה.

מבין ההפצות המצומצמות בצפון אמריקה, שווה לבחון את ביוגרפית הפשע "גוטי" שהכניסה בבכורה 1.67 מיליון דולרים בקרב 503 בתי קולנוע. הסרט בכיכובו של ג'ון טרבולטה שהוקרן בפסטיבל קאן, ספג כיתונות מהמבקרים, ואיכזב בקופות בהתאם. עם זאת, זהו סרט בהפצה עצמאית (המפיקים קנו את זכויות ההפצה מ'ליונסגייט' שבועיים לפני שהיה אמור לעלות לאקרנים ב-2017) כך שתקציב הפרסום שלו לא גדול. על חלק מהכנסותיו אחראית השותפה להפצה העצמאית, חברת 'מובי-פאס' (MoviePass), המאפשרת רכישת מנוי 'חופשי חודשי' לקולנוע (במגבלות מסוימות).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?