קופות: בכורה נאה ל"אנטמן והצרעה" ול"טיהור הראשון"

"אנטמן והצרעה".

"אנטמן והצרעה".

סרט הקומיקס "אנטמן והצרעה" הכניס בבכורה 76 מיליון דולרים בקרב 4,206 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות, ועבר במעל 20 מיליון דולרים את הכנסות הבכורה של קודמו. מלבד "הנוקמים 2", כל סרטי ההמשך ביקום הקולנועי של מארוול הצליחו להתעלות בפער מכובד מעל קודמם, ומענין לשים לב שגם דמות משנית ותלושה יחסית מהיקום כמו של "אנטמן" מצליחה בהישג. מצד שני, זוהי בכורה נמוכה יותר משל "דוקטור סטריינג'" למשל (85 מיליון דולרים) ומשל "תור 2: העולם האפל" המושמץ (85.7 מ"ד). מחוץ לצפון אמריקה, גרף "אנטמן והצרעה" 85 מיליון דולרים מכובדים גם כן, וסך כל ההכנסות שלו מסביב לעולם נאמדות ב-161 מיליון דולרים.

עוד בכורה בסוף השבוע האחרון בצפון אמריקה היא של מותחן האימה "הטיהור הראשון" שהכניס 17.2 מיליון דולרים בקרב 3,031 בתי קולנוע. עם זאת, הוא יצא לאקרנים יום מוקדם יותר, ברביעי, הוא יום העצמאות האמריקאי (4 ביולי), וכך נהנה מתוספת הכנסות שמצטברת ל-31 מיליון בארבעה ימים. זוהי פתיחה נאה בסך הכל לסרט רביעי (ומקדים) בסדרה, אך לטעמי קצת מאכזבת. הסרט עלה יותר מקודמיו (13 מיליון דולרים למול 10 מיליון של קודמו והשאר אף פחות), אך הכניס הכי מעט בשלושה ימים, וגם בארבעה ימים הוא לא מצליח להתעלות על הכנסות קודמו.

אז הכנסות "אנטמן והצערה" ו"הטיהור הראשון" מיקמו אותם ראשון ורביעי בטבלה, בהתאמה, ובאמצע התמקמו "משפחת סופר-על 2" ו"עולם היורה 2: נפילת הממלכה". סרט האנימציה "משפחת סופר-על 2" ירד ב-37.5 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 29 מיליון דולרים בקרב 4,113 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 504.4 מיליון דולרים. וסרט ההרפתקאות-אימה "עולם היורה 2: נפילת הממלכה" ירד ב-53.1 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, בו אחז במקום הראשון, וכעת הוסיף 28.6 מיליון דולרים בקרב 4,349 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 333.3 מיליון דולרים.

"הטיהור הראשון". ג'ויבן ווייד, לקס סקוט דיויס.

"הטיהור הראשון". ג'ויבן ווייד, לקס סקוט דיויס.

את החמישיה העליונה חותם מותחן הפשע "סיקריו: הנקמה" עם צלילה בת 61.6 אחוזים בהכנסות, שהסתכמה בתוספת 7.3 מיליון דולרים בקרב 3,055 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 35.3 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?