עוד סרטים ישראלים בפסטיבל טורונטו 2018: "עץ תאנה", "תל אביב על האש", "האלטעזאכן"

"עץ תאנה".

"עץ תאנה". צילום: גננה אברה

הסרטים הישראלים "עץ תאנה" של אלמורק דוידיאן, "תל אביב על האש" של סאמח זועבי ו"האלטעזאכן" של רוני בהט, יוקרנו בפסטיבל טורונטו 2018 (ה-43 במספר) שבקנדה. "עץ תאנה" ו"תל אביב על האש" יוקרנו במסגרת 'תגלית' (Discovery) לקולנוענים שזהו סרטם הראשון או השני, בעוד "האלטעזאכן" יוקרן במסגרת הסרטים הקצרים.

"עץ תאנה" דובר האמהרית שצולם כולו באתיופיה, מביא על רקע מלחמת האזרחים באתיופיה של 1989, את סיפורה של צעירה יהודיה שאינה מוכנה להשאיר את אחיה פצוע המלחמה מאחור, בעוד משפחתה מתכננת לעלות לישראל בלעדיו. "תל אביב על האש" מספר על צעיר ערבי (קייס נאשף) שעובד כעוזר הפקה זוטר בצילומי אופרת סבון ברמאללה ובעקבות שקר קטן לקצין צה"ל (יניב ביטון), מקודם לתסריטאי מן השורה, כל זאת מבלי שהוא יודע לכתוב – ונאלץ לכרות ברית חשאית עם הקצין שיכתוב במקומו. "האלטעזאכן" מספר על סוחר גרוטאות ובנו (יהודה רומנו ואלעד חביביאן) שמובילים את הסוס המזדקן שלהם לוטרינר, לצורך הרדמה לצמיתות.

"עץ תאנה" יגיע לפסטיבל טורונטו אחרי הקרנה בפסטיבל חיפה, "תל אביב על האש" יגיע אחרי פסטיבל ונציה היוקרתי, ו"האלטעזאכן" יגיע אחרי ציון לשבח מפסטיבל הסטודנטים בתל אביב. השלושה מצטרפים בפסטיבל טורונטו 2018 לסרטים הישראלים "סיפור אחר" של אבי נשר, "הצלילה" של יונה רוזנקיאר, "גאולה" של יוסי מדמוני ובועז יהונתן יעקב ו"אישה עובדת" של מיכל אביעד, והסרט האמריקאי "סקין" (ש.ל.ר, Skin) שביים הישראלי גיא נתיב. הפסטיבל יערך השנה בין ה-6 ועד ה-16 בספטמבר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?