קופות: בכורה ענקית ל"רפסודיה בוהמית" ובכורה סבירה ל"מפצח האגוזים"

"רפסודיה בוהמית".

"רפסודיה בוהמית".

שלוש בכורות הגיעו לבתי הקולנוע בצפון אמריקה, וכולן מכובדות, אבל את טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע הוביל עם הצלחה עצומה סרט הביוגרפיה-המוסיקלי "רפסודיה בוהמית", על סולן להקת 'קווין', פרדי מרקורי. הסרט גרף 50 מיליון דולרים בקרב 4,000 בתי קולנוע, על פי הערכות, וזה הופך את בכורתו בז'אנר הביוגרפיות המוסיקליות המוסיקלים לשניה בגובהה בהיסטוריה, אחרי "סטרייט אאוטה קומפטון" (60.2 מ"ד) ומעל "טופאק: אול אייז און מי" בכמעט פי שניים (26.4 מ"ד). ראוי לשים לב כי גם בז'אנר המוסיקלי הרחב יותר, מצבו של "רפסודיה" מצוין: הוא הרבה מעל סרטים מובילים בקופות בתתי הז'אנר שלהם כמו "מאמה מיה 2" (34.9 מ"ד) ו"היי סקול מיוזיקל 3" (42 מ"ד). ואת כל זה השיג סרט עם ביקורות טובות ותהליך הפקה בעייתי – בהחלט הישג. גם מחוץ לצפון אמריקה הצליח "רפסודיה" עם 72.5 מיליון דולרים – ובזכות הפצה מוקדמת בכמה ארצות כגון בריטניה, הכנסותיו מחוץ לצפון אמריקה כבר עומדות על 141 מיליון דולרים.

אחרי "רפסודיה", שני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה ניצב העיבוד החי של דיסני, "מפצח האגוזים וארבע הממלכות" שהכניס בבכורה 20 מיליון דולרים בקרב 3,766 בתי קולנוע. זה בהחלט סכום נמוך אך בגדר הסביר ביחס לציפיות שהיו ממנו. לא היתה לסרט תחרות ישירה, ואמנם חומר המקור של "מפצח האגוזים" הוא לא חומר המקור של "היפה והחיה", בכל זאת מדובר בסרט של דיסני עם מכונת שיווק משומנת – כך שאת הסכום הנמוך הוא כנראה חב לטיבו, שהיתרגם לביקורות חלשות. מחוץ לצפון אמריקה הכניס הסרט 38.5 מיליון דולרים. שלישי בצפון אמריקה ניצבת הדרמה-הקומית של טיילר פרי עמוסת השחקנים השחורים, "לא פראיירית של אף אחד" (ש.ל.ר, Nobody's Fool), שהכניסה בבכורה 14 מיליון דולרים בקרב 2,468 בתי קולנוע.

"מפצח האגוזים וארבע הממלכות". קירה נייטלי, מקנזי פוי.

"מפצח האגוזים וארבע הממלכות". קירה נייטלי, מקנזי פוי.

במקום ה-4 ולמרות התחרות מול "רפסודיה", ניצב הסרט המוסיקלי "כוכב נולד" עם ירידה זעומה של 20.9 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר. הוא הוסיף 11.1 מיליון דולרים בקרב 3,431 בתי קולנוע, ובסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 165.6 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט האימה "האלווין" עם ירידה משמעותית של 64.9 אחוזים בהכנסותיו, שהיתרגמו 11 מיליון דולרים בקרב 3,775 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 150.4 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?