הוכרזו מועמדי קרן פרלוב 2019: סרטים על ריזורט לפצועי מלחמה, התמודדות עם העליה מצרפת ועוד

"אותו האיש".

"אותו האיש".

הוכרזו מועמדי תחרות קרן פרלוב ליצירה דוקומנטרית צעירה 2019 (ה-16 במספר), שנבחרו מבין כמאה הצעות שנשלחו מ-13 בתי ספר גבוהים לקולנוע ואמנות. חבר השופטים שיבחר בזוכה במענק ששוויו 40 אלף ש"ח, מונה את מנהל התעודה לשעבר של כאן 11 סיני אבט, מבקרת הקולנוע מרלין וניג, יואב אברמוביץ' מקרן רבינוביץ' לאמנויות, מנהלת הדוקו של קשת עדי גרתי, והעורכת והמפיקה יעל פרלוב, בתו של דוד.

ההכרזה על הזוכה בתחרות תתקיים ב-12 במרץ, בסינמטק תל אביב. עוד במסגרת ההכרזה יוקרן זוכה השנה שעברה, "אותו האיש" של אהרון טרייטל ממנשר.

מועמדי תחרות קרן פרלוב 2019:

"נפישות", שירי חבצלת, אוניברסיטת תל אביב
עשרה ימים במלון מפנק בים המלח שהפך לריזורט לפצועי מלחמה, מסע אל השפעות הלחימה הישראלית על הגוף והנפש.

"בניינים נטושים", נטליה רז, סם שפיגל
הזמן בבניינים הנטושים היה תקוע כמו ערימה של אבנים, כמו קלטת וידיאו שנתקעה. מאז הם הפכו לקבר בשביל הבמאית, לזיכרון האחרון של סאשה, שעדיין עומד ומחייך אליה כמו אז, כשחשבו שהכל אפשרי.

"בוגרשוף", מאי אלימלך, בצלאל
הסרט מספר על עזיבת הבמאית את השכונה שבה גדלה, בוגרשוב, לאחר העלייה המסיבית מצרפת אשר הרסה את השכונה בהשתלטות התרבותית והכלכלית שלה. הבמאית סובלת מהצרפתים ותוך כדי מאוהבת בהם ובקולנוע הצרפתי ומתעקשת להכיר אותם טרם עזיבתה ולשחזר איתם סצנה מהגל הצרפתי החדש בפריז הקטנה, בוגרשוף.

"אדיס זמאן", אצ'נפה גלה, סמינר הקיבוצים
הסרט "אדיס זמאן" מתבונן בקשישים בני העדה האתיופית, שבכל יום מגיעים למועדון מט"ב תל אביב, ובו הם מתמודדים יחד עם הבדידות התרבותית והחברתית, שהיא תוצאת חווית הגירתם לארץ שמקבלת ביטוי חדש ב"גיל השלישי".

"חוות בודדים", עומר דאידה, ספיר
סרט התבגרות שמתעד את סיפורה של נעמה בת התשע. נעמה נולדה בחווה שמגדלת צאן ובקר לשחיטה ומשמשת כיד ימינו של איתמר אביה ביילוד וגידול הטלאים בה. הסרט מתמקד במערכת היחסים בין נעמה לאביה ובשאלות אשר עולות אצלה עקב מציאות חייהם המייצרת עבורה דואליות ואמביוולנטיות בכל הנוגע לעניין החיים והמוות בחווה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?