קופות: בכורה חיוורת ל"דמבו"; "קפטן מארוול" כמעט במיליארד

"דמבו".

"דמבו".

בכורה חיוורת לעיבוד החי של "דמבו" מאת טים ברטון בצפון אמריקה: הסרט עלה בהפצה רחבה של 4,259 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ואף זכה לביקורות חיוביות הן בקרב מבקרים אמריקאים והן בקרב הקהל, אך בכל זאת גרף רק כ-45 מיליון דולרים, על פי הערכות. אולפני דיסני בעצמם ציפו מהסרט להכניס מעל 50 מיליון. ודאי שיהיה לא הוגן להשוות לעיבוד החי הענק "היפה והחיה" (174 מ"ד בבכורה), אבל גם מול מתחרים צנועים יותר כ"סינדרלה" (67 מ"ד) הפער הוא גדול.

"דמבו" היתה הפקה יקרה מאד, עם תקציב של כ-170 מיליון דולרים. בכורה של 45 מיליון דולרים אינה סימן טוב להגיע להחזר הוצאות רב כל כך דרך ארה"ב, אז באולפני דיסני ישאו עיניים בעיקר כלפי שאר העולם (על אף ששם הם מתחלקים בהכנסות עם יותר גורמים). הסרט גרף 71 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, 10.7 מיליון מתוכם הגיעו מסין, ו-7.4 מיליון מבריטניה. ל"דמבו" נזקף היתרון שיש מעט מאד תחרות באקרנים מסביב לעולם על אותו טווח גילאים: יש למשל את "פלא של פארק" ואולי גם את "הדרקון הראשון שלי 3: העולם הנסתר" (שכנראה דווקא פונה לגילאים בוגרים יותר בגלל כל האקשן שבו).

מותחן האימה "אנחנו" ממשיך לעשות חיל בצפון אמריקה עם ירידה בת 52.7 אחוזים בלבד בהכנסותיו מהשבוע שעבר, שמגלמים 33.6 מיליון דולרים בקרב 3,743 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 128.2 מיליון דולרים. בשבוע הבא כבר תיכנס מולו התחרות של "בית קברות לחיות", ונראה מה יקרה.

חברו של "דמבו" לאולפני דיסני, "קפטן מארוול", גרף עוד 20.5 מיליון דולרים בקרב 3,985 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 353.8 מיליון דולרים, ובצירוף 636.8 מיליון מחוץ לצפון אמריקה (26.4 מיליון מתוכם מסוף השבוע האחרון), הכנסותיו סביב העולם כבר עברו את 990 מיליון הדולרים וצפויות לחצות את רף המיליארד במהלך השבוע הקרוב. יהיה זה הסרט ה-38 בהיסטוריה שיחצה את הקו, והסרט השביעי בלבד ביקום הקולנועי של מארוול שעושה זאת.

הדרמה הרומנטית "במרחק נשימה" (Five Feet Apart) נשארה במקום הרביעי בטבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה עם תוספת של 6.3 מיליון דולרים בקרב 2,845 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 35.9 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט הדרמה המתנגד להפלות, "לא מתוכנן" (ש.ל.ר, Unplanned), שהכניס בבכורה 6.1 מיליון דולרים בקרב 1,059 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות

[…] בהכנסותיו, כנראה עקב התחרות מול "בית קברות לחיות" כפי שהיה צפוי, וכעת הוסיף 13.8 מיליון דולרים בקרב 3,512 בתי קולנוע. בסך […]

[…] רובין" (אפשר למנות גם את "אליס מבעד למראה") והכישלון של "דמבו" רק מלפני חודשיים. "אלאדין" הכניס בבכורה שלו בצפון אמריקה כ-86.1 […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?