וודי אלן פרסם טריילר לסרטו "יום גשום בניו יורק", חרף הבעיות עם אמזון

"יום גשום בניו יורק (ש.ל.ר)". אל פאנינג, טימותי שאלאמה.

"יום גשום בניו יורק". אל פאנינג, טימותי שאלאמה.

הקולנוען וודי אלן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את הטריילר לסרטו המעוכב "יום גשום בניו יורק" (ש.ל.ר, A Rainy Day in New York), אשר עומד במרכז מאבק משפטי מול חברת אמזון. הפרסום נעשה לקראת עליית הסרט לאקרנים במדינות מסוימות בעולם, בסתיו הקרוב, ועל אף שלא נראה פתרון באופק לבעיות בצפון אמריקה.

אמזון, שהפיקה את הסרט ומחזיקה בזכויות ההפצה שלו בצפון אמריקה, גנזה שם את הסרט בעקבות הצפתן מחדש של טענותיה של בתו, דילן פארו, כי אלן הטריד אותה מינית בילדותה – על רקע תנועת #MeToo. אלן הגיב בתביעה על הפרת חוזה בגובה 68 מיליון דולרים, הוא השכר המינימלי שהובטח לו בגין ארבעה סרטים (ש"יום גשום" הוא השלישי שבהם, אחרי "קפה סוסייטי" ו"גלגל ענק", והרביעי טרם נוצר). בתביעה נכתב כי אמזון ידעו על ההאשמות שעמדו כנגד אלן כאשר נחתם ביניהם החוזה. אלא שאמזון טענה בתגובתה לבית המשפט כי בקשתה לסיים את החוזה מול אלן מוצדקת משום שהקולנוען הגיב לתקשורת על תנועת #MeToo לפני צאתו של "גלגל ענק" לאקרנים, מה שחירב את פוטנציאל ההכנסות של הסרט בקופות.

עלילת הסרט מספרת על סטודנטית עיתונאית (אל פאנינג) שנוסעת עם החבר שלה (טימותי שאלאמה) לניו יורק כדי להתראיין אצל במאי מפורסם (ליאב שרייבר). כשהגשם מתחיל לטפטף, העיתונאית מוצאת עצמה במרדף אחר סקופ בעוד החבר שלה חושד שהיא בוגדת בו. בעקבות הצפתן מחדש של טענות ההטרדה המינית נגד אלן, שחקנים מסוימים שעבדו עם אלן בעבר הודיעו כי יתרמו את שכרם לארגוני צדקה, ובכללם נמנה כוכב הסרט הזה, טימותי שאלאמה. הוא הודיע שיתרום את שכרו לשלושה ארגונים: "Time's Up" למאבק בהטרדת נשים, מרכז הלהט"ב בניו יורק וארגון RAINN למלחמה באלימות מינית.

"יום גשום בניו יורק" צפוי לעלות לאקרנים באירופה ב-3 באוקטובר (וכנראה שגם אצלנו בישראל). ככל הידוע, אמזון לא ניסתה למכור את הזכויות להפצת הסרט בצפון אמריקה.

צפו בטריילר:

וזה הפוסטר שפרסם אלן לצד הטריילר:

"יום גשום בניו יורק (ש.ל.ר)".

"יום גשום בניו יורק".

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?