קופות: "המטרה: שומר הראש" צנוע בצמרת; "מי שעומד מאחורי" עם סכום חביב

"המטרה: שומר הראש". ג'ררד באטלר.

"המטרה: שומר הראש". ג'ררד באטלר.

סרט הפעולה "המטרה: שומר הראש" לא נדרש להרבה כדי לכבוש את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ולכן 21.3 מיליון דולרים בבכורה בקרב 3,286 בתי קולנוע הספיקו לעשות את העבודה. זהו הסרט הראשון שעולה בשלהי אוגוסט ולא במהלך מרץ, ואולי זה יעניק לו הצלחה גבוהה יותר לאורך זמן בבתי הקולנוע מאשר קודמיו (בשל פחות תחרות בז'אנר), אבל בהסתכלות ספציפית על סוף השבוע – הוא אמנם הראשון שטיפס לצמרת טבלת שוברי הקופות, אך גם הכניס את הסכום הנמוך ביותר לסופ"ש אחד. הראשון בסדרה פתח עם 30.4 מיליון דולרים והמשיך וגרף כמעט 100 מיליון ב-16 שבועות.

שני בטבלה של סוף השבוע, ניצב סרט הקומדיה "ילדים טובים" עם ירידה נמוכה מאד של 45.1 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר שהתבטאה בתוספת 11.8 מיליון דולרים בקרב 3,353 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 42.1 מיליון דולרים. הסרט מוקרן גם בישראל ובמעט יחסית ארצות (רק 22), כך שהכניס בסוף השבוע תוספת של 3.5 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה, המצטברים ל-7 מיליון דולרים בתוספת השבוע שעבר.

למקום השלישי נכנס סרט הספורט "ההישגי" (ש.ל.ר, Overcomer) שנחשב פרויקט יחסית עצמאי למרות שהפיצו אותו אולפני סוני, ובאופן מפתיע הכניס בבכורתו 8.2 מיליון דולרים בקרב 1,723 בתי קולנוע. רביעי בטבלה הוא "מלך האריות" עם תוספת 8.2 מיליון דולרים בקרב 3,300 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 510.6 מיליון דולרים, שמתווספת ל-997.9 מיליון דולרים מחוץ לצפון אמריקה (30 מהם בסוף השבוע האחרון). וחותם את החמישיה העליונה סרט הפעולה הקומי "מהיר ועצבני: הובס ושו" עם תוספת של 8.1 מיליון דולרים בקרב 3,312 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 147.7 מיליון דולרים.

במקום השישי ניצב סרט המתח ברוח הקומית "מי שעומד מאחורי…" שהכניס בבכורה 7.6 מיליון דולרים בקרב 2,855 בתי קולנוע. זה אמנם מתחת לציפיות שהיו לאנליסטים ולאולפנים, אבל כן יפה ביחס לז'אנר.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?