שוברי קופות 26.05.09: "לילה במוזיאון" לוקח את ה"שליחות" + דעה

הקומדיה בכיכובו של בן סטילר, "לילה מוטרף במוזיאון 2", הצליחה לא רק לנגוס היטב בנתח הכספי של "שליחות קטלנית 4 – ההתעוררות", אלא גם להרוויח לבסוף יותר. על פי הערכות, "לילה מוטרף במוזיאון 2" גרף בסוף השבוע הראשון שלו 53.5 מיליון דולרים, לעומת 43 מיליון שגרף "שליחות קטלנית 4", גם הוא פתח בארה"ב בסוף השבוע האחרון. יש לציין כי "לילה מוטרף" הקרין ב-4,096 בתי קולנוע בארה"ב (מה שנחשב שם כ"הפצה רחבה"), לעומת "שליחות" שהוקרן ב-3,530 בתי קולנוע (מה שנחשב כהפצה סטנדרטית לשבוע ראשון, לאחריה מוסיפים עוד בתי קולנוע).

לשם ההשוואה, "לילה מוטרף במוזיאון" (הראשון), גרף בסוף השבוע הראשון שלו 30.4 מיליון דולרים, ואפשר לראות כי האמון ששמו הצופים בסרט לאחר ההתנסות הקודמת כמעט הכפיל את הרווח בסוף שבוע הבכורה. "שליחות קטלנית 3: עלייתן של המכונות", הסרט האחרון בו ממש כיכב ארנולד שוורצנגר (ב-4 יש לו הופעת אורח), גרף בבכורה שלו כ-72.4 מיליון דולרים.

אמש נערכה הקרנת העיתונאים של "שליחות קטלנית 4 – ההתעוררות", ואני מוכרח להביע את אכזבתי, ובוודאי שהצופים האמריקאים שותפים לה לאור הרווחים שפתח איתם הסרט. לא מדובר בסרט רע בכלל, אבל האקשן בסרט לא הצליח לגרום לי הנאה כיפית כמו "וולברין" למשל. וזה די בעיה, כשמדובר בסרט שכמעט כולו אקשן. ועוד לא דיברנו על ההגיון בכל מיני פרטים בסרט… לפחות יש משחק טוב של סאם וורת'ינגטון, וסך הכל הוא לא כזה נורא כמו שאולי משתמע מדברי כרגע. על כל פנים, הסרט יגיע לאקרנים בשבוע הבא, וכרגיל, בסמוך לכך אפרסם ביקורת מלאה.

ונשוב לענייני הקופות: את המקום השלישי והרביעי תפסו שני המשכים אחרים: עם 22.7 מיליון על פי הערכות,
"סטארטרק" עלה על "מלאכים ושדים" (ההיפך מהשבוע שעבר) שגרף בסוף השבוע השני שלו עוד 21.8 מיליון דולרים. הראשון צבר כבר למעלה מ-184.5 מיליון דולרים בשלושה שבועות בלבד והשני צבר 82 מיליון דולרים בשבועיים.

שיוכים: חדשות סרטים
Clint Eastwood

לגבי שליחות קטלנית 4,במקרה גם אני נכחתי בהקרנת העיתונאים אתמול,והנה דעתי בקצרה.
אני מסכים שהאקשן בסרט לא היה "כיפי" כמו בוולברין למשל (בו צפיתי היום),אבל חייבים להודות שכמות האקשן והאפקטים בסרט היתה מרשימה שלא לומר יוצאת מהכלל.
מבחינת היגיון בסיפור,נו באמת…הרי כל סיפור יום הדין,העובדה ששולחים אנשים בזמן ומכונות שמשתלטות על העולם הוא לא מאוד הגיוני.

לגבי האכזבה,גם אני באתי עם המון ציפיות,בגלל המון הכנה מוקדמת ציפיתי לצאת מגדרי כמו למשל אחרי "האביר האפל",אבל בואו נודה באמת,גם שני הסרטים הראשונים בסדרה לא היו פסגת הקולנוע,הם היו סרטים טובים מאוד,אפילו מצויינים,אבל היו בעיקר חלוצים בתחומם ולכן השאירו חותם כה גדול והפכו לבלתי נשכחים. קשה לצפות מסרט נוסף בסדרה להפוך גם הוא לאחד כזה.

Clint Eastwood

הערה נוספת,שוורצנגר לא התארח בסרט.
מבלי להרוס דבר,אציין רק שהגוף של "שוורצנגר" היה של שחקן אוסטרי אחרי בשם רולנד קיקינגר,והפרצוף…כנראה עיבוד מחשב או משהו,כי זה הפרצוף הצעיר של ארני,אין מצב שכך הוא נראה עכשיו.
הנה דף הסרט מ-IMDB,ושוורצנגר לא שם – http://www.imdb.com/title/tt0438488/

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?