אפל חשפה את שירות הסטרימינג Apple TV+ שיפעל גם בישראל

טים קוק, מנכ"ל אפל בהכרזה על אפל טי וי פלוס. צילום מסך

טים קוק, מנכ"ל אפל בהכרזה על אפל טי וי פלוס. צילום מסך

בעלי מכשירי אפל יוכלו בקרוב להנות משירות הסטרימינג-VOD של החברה, 'אפל טי וי פלוס' (Apple TV+) במחיר של 5 דולרים למנוי משפחתי של עד 6 משתמשים בו זמנית. בשלב זה, אפל מנסה באגרסיביות להפוך את השירות למוצר נלווה במחיר זול ועם פרקים חדשים שבועיים, כדי להעלות מעט תכנים בלעדיים אבל שיחזיקו זמן רב יותר בשיח הציבורי ככל שפרק חדש עולה בסדרת מקור שלה. בכך היא נבדלת מנטפליקס, אשר שופכת כמויות כסף אדירות כדי ליצור כמה שיותר תוכן מקורי שמסוגל לעמוד בתור שירות בלעדי (אבל לא רק) בבית הלקוח, וקידמה את צפיית הבינג' בעונות שלימות של סדרות.

אפל כאמור מתחילה בקטן, והיצע התכנים המקורי שלה יחסית דליל, אבל כולל שמות מעניינים: כבר הזכרתי בעבר את הסדרה "תוכנית הבוקר" (ש.ל.ר, The Morning Show) עם ג'ניפר אניסטוןריס ווית'רספון וסטיב קארל; הסדרה "לראות" (ש.ל.ר, See) עם ג'ייסון ממואה (ראו טריילר חדש כאן בהמשך); "סיפורים מופלאים" (ש.ל.ר, Amazing Stories) של סטיבן ספילברג; "האמת היא" (ש.ל.ר, Truth Be Told) עם אוקטביה ספנסר; ותוכנית חדשה מבית אופרה ווינפרי. אפל הודיעה כי השירות ישדר גם תכנים לא-מקוריים של אפל, אבל ספק אם יהיה מדובר בתכנים חדשים או בולטים במיוחד כשרוב האולפנים הגדולים בהוליווד מקושרים בדרך זו או אחרת לשירותי סטרימינג אחרים או מוגבלים בשיתופי פעולה עם גופי שידור מקומיים בכל מיני מדינות (בארץ למשל yes, HOT וסלקום).

'אפל טי וי פלוס' יעלה לאויר ב-1 בנובמבר בארה"ב, עם כוונה להתרחב ל-100 מדינות בזמן קצר, ועם כתוביות תרגום או דיבוב ב-40 שפות. אפל לא הודיעה רשמית מי הן 100 המדינות, אך לפי האתר שלה נראה שישראל היא אחת מאלו שיקבלו את השירות עד סוף השנה, גם אם לא ספציפית בתאריך המקורי.

הקלטת אירוע ההכרזה:

הטריילר לסדרה "לראות" עם ג'ייסון ממואה:

[…] שמשודרת ב-HBO, ונוצרו עוד שלוש סדרות שיעלו בקרוב בשירות 'אפל טי וי פלוס'. אפל עצמה היתה בתחרות על החוזה עם אברמס ו'באד רובוט', […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?