שני פרויקטים תיעודיים למפיק דורון ערן

המפיק והבמאי דורון ערן עובד בימים אלו על שני פרויקטים תיעודיים חדשים: "אנשי כסית" על קפה כסית המיתולוגי; ו"והייתי ככינרת לגולן" על הבמאי זוכה פרס ישראל, מנחם גולן. פרויקטים אלו מסמנים את הפעם הראשונה שערן ("רגליים קרות", "הדרך לעין חרוד") טובל במימי התעודה.

"אנשי כסית", אותו מפיק ערן יחד עם ערוץ 8 ויביים מאיר סוויסה, מספר את תולדות בית הקפה "כסית", שברחוב דיזנגוף, תל אביב. אותו בית קפה מיתולוגי נודע בעשורים קודמים בזכות שישבו בו כל המי-ומי מעולם הרוח והפוליטיקה, בימים שישראל נדהמה וכעסה על החתרניות של המחזה "מלכת האמבטיה" של חנוך לוין (וויקי), מלחמות ששת הימים, ההתשה ויום כיפור התחוללו, והליכוד עלה לראשונה לשלטון. הסרט מצטלם כבר כמה שנים, ובין המרואיינים שכבר צולמו אפשר למצוא את אריק איינשטיין, ישראל גוריון, יפה ירקוני, אסי דיין, שמוליק קראוס, ומנחם גולן.

ואגב מנחם גולן, הפרויקט החדש יותר שעובד עליו ערן הוא כאמור ביוגרפיה תיעודית אודות האיש שהביא את ישראל להוליווד. ערן שמפיק בשיתוף הערוץ הראשון את הסרט, "והייתי ככינרת לגולן", גם יביים יחד עם גלעד מלצר ("האחיות כהנא"). בשנה שעברה, הוא הפיק את הסרט "הכתובה" שביים גולן, וזכה לביקורת קשה מאד.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?