על השחקן אלפרד מולינה

"אויבות". אלפרד מולינה.

"אויבות". אלפרד מולינה.

אני מאמין שכל שחקנית ושחקן רשאיים לשחק מי ומה שהם רוצים. שאמריקאי יגלם רוסי, שגבר יגלם אישה, שלסבית תגלם סטרייטית – ולהפך, כמובן. לא צריכה להיות הגבלה, זו לא גזענות או אפלייה. האדם הטוב ביותר לתפקיד צריך לגלם את הדמות. שחקנים בריטיים רבים מגלמים אמריקאים בסרטים ובסדרות טלוויזיה. אלפרד מולינה הוא שחקן שראיתם בעבר ואולי אתם לא זוכרים מאיפה. הוא הופיע בסרטים מאז שנות ה-80 ועד היום רואים ושומעים אותו בסרטים הוליוודיים גדולים לצד סרטים קטנים יותר כמו "ספיידרמן 2", "לילות בוגי" ו"אפריל הקסום". הוא נולד ב-1953 באנגליה לאם איטלקייה ולאב ספרדי, והוא כנראה גילם אנשים מהכי הרבה מוצאים, אפילו יותר מבן קינגסלי. הוא שיחק רוסי, פרסי, צרפתי, מכסיקני, בברודווי הוא גילם את טוביה ב"כנר על הגג" ועכשיו בבתי הקולנוע הוא אבא של אנה ואלזה ב"לשבור את הקרח 2".

הוא גילם בריטים במהלך הקריירה, כולל ב"לחנך את ג'ני" עם קארי מוליגן וב"הבוגד הקטן" שמתרחש בימי המנדט בירושלים, וגם אמריקאיים, והתפקיד הראשון שלו היה ב"שודדי התיבה האבודה" (1981). בתחילת הסרט הוא הולך עם אינדיאנה ג'ונס אל תוך המערה, שבה יש אבן מתגלגלת גדולה, ואחרי שהמנוול מסרב להחזיר לאינדי את השוט שלו הוא מוצא בה את מותו. לדמות שלו קוראים סאטיפּוֹ וזה מתרחש בדרום אמריקה. אז כבר הוא עשה וִי ללאום אחד.

פרסי: ב"לא בלי בתי" (1991) המבוסס על סיפור אמיתי, בתפקיד רופא ממוצא פרסי שאחרי 20 שנה בארה"ב חוזר לאיראן עם אשתו (סאלי פילד) ובתם; ו"הנסיך הפרסי: חולות הזמן" (2010) עם ג'ייק ג'ילנהול.

אפגני: ב"כתבת אמריקאית" ("ויסקי טנגו פוקסטרוט", 2016) עם טינה פיי הוא עלי מסעוד סדיק.

"לא בלי בתי". אלפרד מולינה.

"לא בלי בתי". אלפרד מולינה.

רוסי: במספר סרטים, ביניהם הקומדיה החביבה "האיש שידע מעט מדי" (1997) עם ביל מורי; ו"מכתב לברז'נייב" מ-1985.

גרמני: ב"לות'ר" (2003) התקופתי עם ג'וזף פיינס.

ספרדי: בישופ ב"צופן דה וינצ'י" (2006) עם טום הנקס; ובתחילת "רנגו" (2011) הוא הארמדילו הדון-קישוטי הדרוס.

"צופן דה- וינצ'י". אלפרד מולינה.

"צופן דה- וינצ'י". אלפרד מולינה.

צרפתי: ראש הכפר ב"שוקולד" (2000) עם ז'ולייט בינוש וג'וני דפ.

מכסיקני: ב"פרידה" (2002) גילם את הצייר המכסיקני הנודע דייגו ריביירה, בן הזוג של פרידה קאלו. אומרים שלו היה מתאמץ ועושה יותר יחסי ציבור הוא היה יכול להיות מועמד לאוסקר על התפקיד אבל הוא מסרב "לשחק את המשחק" הזה.

קובני: ב"משפחת פרז" (1997), שנקרא גם "דוטי פרז מחפשת אהבה". כבר אז היו קולות מחאה קלים על כך שאנג'ליקה יוסטון ומריסה טומיי מגלמות נשים לטיניות.

"דוטי פרז מחפשת אהבה". אנג'ליקה יוסטון, אלפרד מולינה, מריסה טומיי.

"דוטי פרז מחפשת אהבה". אנג'ליקה יוסטון, אלפרד מולינה, מריסה טומיי.

איטלקי: מפיק סרטים ב-The Moon and the Stars מ-2007, עם ג'ונתן פרייס.

יווני: עורך הדין פאנוס דמיריס, אמריקאי ממוצא יווני (עם שפם תואם), שמגן על ג'ייקוב (אדוורד פורלונג) ב"לפני ואחרי" (1996) עם מריל סטריפ וליאם ניסן.

"לפני ואחרי". אדוארד פרלונג, מריל סטריפ, ליאם ניסן, אלפרד מולינה.

"לפני ואחרי". אדוארד פרלונג, מריל סטריפ, ליאם ניסן, אלפרד מולינה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?