"חברים" ממשיכה בנטפליקס ישראל; הוסרה מנטפליקס ארה"ב עד שתעלה ב-HBO Max

"חברים". קורטני קוקס, דייויד שווימר, מת'יו פרי, ג'ניפר אניסטון, ליסה קודרו, מאט לה'בלנק.

"חברים". קורטני קוקס, דייויד שווימר, מת'יו פרי, ג'ניפר אניסטון, ליסה קודרו, מאט לה'בלנק.

נטפליקס ממשיכה לשדר בסטרימינג-VOD את "חברים" בישראל, אף על פי שבארה"ב היא הוסרה כעת ואף תישאר ללא אפשרות סטרימינג לצופים האמריקאים לחמישה חודשים, עד שתעלה בשירות HBO Max. סדרת הלהיט הותיקה שמונה 10 עונות אשר שודרו עד 2004 ונמצאת בבעלות חברת וורנר-מדיה (WarnerMedia), עלתה לנטפליקס על פי הערכות 100 מיליון דולרים רק לסטרימינג בשנת 2019. אבל 2019 מאחורינו, ואילו וורנר-מדיה מכרו כאמור את זכויות הסטרימינג הבלעדיות בארה"ב ל-HBO Max (שלמעשה שייכת לה אך מופרדת בכל מיני דרכי רגולציה שונות) בסכום של 425 מיליון דולרים. בכך, הפכה הסדרה לאייטם הידוע ביותר במלחמות הרכש של שירותי הסטרימינג.

"חברים" ידועה בתור אחת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס (ואינה מופיעה ברשימת הביקושים שלה בארץ ובחו"ל ל-2019 בגלל אופן הספירה של נטפליקס), ובצירוף מלחמות הרכש שהזכרתי, החברה הסכימה לשלוף את הארנק ולשלם סכום של מעל 500 מיליון דולרים על פי הערכות, כדי לרכוש את זכויות הסטרימינג של "סיינפלד" למספר שנים. זה יותר משילוש הסכום ששילמה חברת 'הולו' (Hulu) עבור הזכויות בעבר. סדרת הלהיט הקלאסית הבאה שצפויה לעזוב את נטפליקס בארה"ב היא "המשרד" (1 ב-ינואר 2021) ותעלה בשירות החדש 'פיקוק' (Peacock) של אן-בי-סי-יוניברסל (NBCUniversal) בחודש אפריל העוקב.

הסיבה ש"חברים" ממשיכה להיות זמינה בנטפליקס בישראל היא הסכמים וחוסר תחרות. שירות HBO Max אינו מתכוון להיות זמין בישראל בשנים הקרובות, ולכן משתלם לוורנר-מדיה להמשיך את הזיכיון לסטרימינג בנטפליקס לצופים הישראלים. במקביל, וורנר-מדיה ממשיכה למכור זיכיון לשידור טלויזיוני רגיל ו-VOD של הסדרה ב-yes וב-HOT.

[…] זמין לצופי שירות הסטרימינג HBO Max החל בחודש מאי, לכבוד המעבר של כל 236 פרקי הסדרה לשירות מנטפליקס (אצלנו עדין זמינה דווקא בנטפליקס, בהינתן ש-HBO Max כמעט לא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?