תחזית לזוכים באוסקר 2020

"1917". ג'ורג' מקיי.

"1917". ג'ורג' מקיי.

בעוד שבוע בדיוק יתקיים בלוס אנג'לס טקס האוסקר ה-92, בפעם השנייה ברציפות ללא מנחה. ונראה ש"פעם שנייה" הוא הקו המנחה השנה.
"1917" צפוי לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר. הוא המועמד המוביל על אף שהוא לא מוביל במספר המועמדויות, ולא כולל מועמדים בקטגוריות המשחק. מאז "אנשים פשוטים" (1980) זכה רק סרט אחד נוסף שלא היה מועמד על עריכה: "בירדמן" (2014), שגם הוא נעשה כך שייראה כמו צולם בשוט אחד ארוך.

במאי הסרט, סם מנדס, יזכה 20 שנה בדיוק אחרי הזכייה הראשונה שלו על "אמריקן ביוטי", הסרט הראשון שביים.

בין סרטי המלחמה שזכו בפרס, לא כולל סרטים על רקע מלחמה: "מטען הכאב" (2009), "לב אמיץ" (1995), "פלאטון" (1986), "צייד הצבאים" (1978), "פאטון" (1970), "במערב אין כל חדש" (1930) שכמו "1917" גם הוא מתרחש במלחמת העולם הראשונה.

רנה זלוויגר תזכה באוסקר השני שלה, אחרי שזכתה כשחקנית משנה על "קולד מאוטן" (2003). הפעם לא תודה להארווי ויינסטין.

ואקין פיניקס כנראה יזכה על תפקידו הראשי ב"ג'וקר". פעם שנייה שהדמות הזאת מזכה שחקן באוסקר אחרי הזכייה של הית' לדג'ר כשחקן משנה ב"האביר האפל" (2008). זאת תהיה הזכייה הראשונה שלו ושל לורה דרן, שתזכה על תפקידה ב"סיפור נישואים", גם תודות למשחקה המוצלח בתפקיד שונה מאוד ב"נשים קטנות". פיניקס הוא אח של ריבר פינקס, שהיה מועמד לאוסקר בשנות ה-80, ודרן היא בתם של ברוס דרן ודיאן לאד, שכל אחד מהם צבר מספר מועמדויות לאוסקר אך לא זכו. דרן מועמדת מול סקרלט ג'והנסון, שמועמדת גם על תפקידה הראשי ב"סיפור נישואים", ופלורנס פיו על "נשים קטנות" והיא בטח תזכיר את שתיהן בנאום שלה שיהיה רהוט ומרגש כיאות.

הצלם רוג'ר דיקינס יזכה בפעם השנייה (על "1917"). זו המועמדות ה-15 שלו והוא זכה לראשונה על הפעם הקודמת שהיה מועמד עם "בלייד ראנר 2049".
מעצבת התלבושות ז'קלין דוראן, שזכתה על "אנה קרנינה" (2012), ככל הנראה תעלה שוב לבמה, הפעם על "נשים קטנות".

https://youtu.be/3OU0WkAWS6U

המלחין תומאס ניומן יזכה לראשונה אחרי 14 מועמדויות (על "1917"). הוא בא ממשפחה של מלחינים לסרטים, אשר זכו בעבר, כולל בן דודו רנדי ניומן (שזכה על שני שירים מסרטים של "פיקסר") שמועמד מולו.

מסתמן ש"האירי" יהיה הסרט ה…שני של מרטין סקורסיזה שמועמד ל-10 פרסים ולא זוכה בדבר אחרי "כנופיות ניו יורק" (2002). שלושת המפסידים הגדולים הנוספים בתולדות האוסקר הם "הצבע ארגמן" (1985) ו"נקודת מפנה" (1977) עם 11 מועמדויות ו"אומץ אמיתי" (2009), גם הוא עם 10 מועמדויות ללא זכייה.

"האירי". רוברט דה נירו, ג'ו פשי.

"האירי". רוברט דה נירו, ג'ו פשי.

אם "מלך האריות" יזכה על אפקטים חזותיים זה יהיה הסרט השני של דיסני שהוא חידוש של סרט אנימציה שלהם שזוכה בקטגוריה הזאת אחרי "ספר הג'ונגל". בשני המקרים זו המועמדות היחידה של הסרט.

הקטגוריות שפחות ברור מי ינצח: תסריט מקורי, עריכה, עיצוב אמנותי, תלבושות וסרט אנימציה. כל הקטגוריות המובילות (סרט, בימוי, משחק) נראות סגורות, ועשויה להיות הפתעה אם בראד פיט לא יזכה לשחקן משנה וג'ו פשי יעלה במקומו (פשי זכה כשחקן משנה על "החבר'ה הטובים" לפני 29 שנה). השאלה היא כמה הם אוהבים את "פרזיטים" מעבר למועמדויות ולזכייה הבטוחה בקטגוריית הסרט הזר.

תחזית הזוכים המלאה בפרסי האוסקר 2020:

סרט: "1917"
בימוי: סם מנדס, "1917"
שחקן ראשי: ואקין פיניקס, "ג'וקר"
שחקנית ראשית: רנה זלוויגר, "ג'ודי"
שחקן משנה: בראד פיט, "היו זמנים בהוליווד"
שחקנית משנה: לורה דרן, "סיפור נישואים"
תסריט מקורי: נואה באומבך, "סיפור נישואים" (או "פרזיטים"?)
תסריט מעובד: טייקה ואטיטי, ג'וג'ו ראביט
עריכה: "פורד נגד פרארי" (אולי "פרזיטים"? גם "Z", שהיה מועמד לסרט הטוב ביותר וזכה לסרט זר, זכה לעריכה)
צילום: "1917"
עיצוב אמנותי: "היו זמנים בהוליווד" (הסרט הראשון של טרנטינו שמועמד בקטגוריה הזאת)
תלבושות: "נשים קטנות"
עריכת צליל: "פורד נגד פרארי"
ערבול צליל: "1917"
פסקול: תומאס ניומן, "1917"
שיר מקורי: Stand Up מתוך "הארייט: הדרך לחופש"

אפקטים חזותיים: "מלך האריות"
איפור: פצצה
סרט אנימציה: צעצוע של סיפור 4
סרט זר: "פרזיטים" (דרום קוריאה)

[…] השוו את רשימת הזוכים עם התחזיות של יונתן דורון לעוד מידע טריויה על פרסי האוסקר 2020 קפצו אל רשימת המועמדים והפרשנות של יונתן דורון […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?