נטפליקס, יוטיוב, אמזון, אפל ודיסני פלוס יפחיתו את איכות השידור באירופה כדי להקל על ניצול תעבורת האינטרנט

נטפליקס

נטפליקס

עדכון 23.3: גם בישראל נטפליקס תפחית את איכות השידור באופן דומה (וככל הנראה שאר החברות בדרך). קראו את הכתבה המורחבת לפרטים נוספים.

עדכון 22.3: גם השירות המתחרה הגדול ביותר של נטפליקס בארה"ב 'דיסני פלוס' מצטרף לכוונה להפחית את ניצול תעבורת האינטרנט בכ-25 אחוזים, אך לא מסר כיצד (כלומר לא בהכרח הקטנת קצב הסיביות, כמו המתחרים). יש לזכור ש'דיסני פלוס' הוא שירות חדש עם עומס גדול מאד וקשיי ינוקא לעמוד בעומס שהוא צובר (שגדול בהרבה משל אמזון ואפל למשל), כך שככל הנראה מרחב הפעולה שלו קטן יותר (לא שצריך לרחם על דיסני וכמויות הכספים שהיא יכולה לשפוך על השירות כדי לשנות אותו למה שהיא חפצה). בתוך כך, 'דיסני פלוס' הכריזו גם כי ידחו את ההשקה שלהם בצרפת (שהיתה אמורה להתקיים בעוד ימים ספורים, ב-24 במרץ) אל ה-7 באפריל (נכון לעכשיו) ובהודו (מה-29 במרץ) לתאריך לא ידוע כרגע.

עדכון 21.3: שירותי הסטרימינג המתחרים 'אמזון פריים וידאו', 'אפל טי וי פלוס' ו'יוטיוב' הודיעו כי הם יצטרפו אל נטפליקס בכוונה להקטין את קצב הסיביות (bit rate) על מנת להקל על ניצול תעבורת האינטרנט בידהם באיחוד האירופי. גם אצלם מדובר על הפחתה שמיועדת לשוק האירופאי (כולל בריטניה) ולא על ישראל (או ארה"ב), שבמסגרתה לא נמסרו פרטים טכנים על כיצד הפעולה תיעשה מבלי לפגוע באיכות הצפיה בצורה משמעותית.

פרסום מקורי: נטפליקס תפחית את איכות השידור באירופה כדי להקל על ניצול תעבורת האינטרנט
נטפליקס נענתה לבקשת האיחוד האירופי ותקטין את קצב הסיביות (bit rate) של הסטרימינג שלה על מנת להפחית את ניצול תעבורת האינטרנט שלה בערך ב-25% ולהקל על ספקיות האינטרנט בחלק זה של העולם.

משבר מחלת הקורונה ורמות ההסגר השונות שמדינות מחילות על תושביהן, משאירים בבית כמות הולכת וגדלה של אנשים ברחבי העולם, ואלה פונים לשירותי ה-VOD והסטרימינג כדי להעביר את הזמן מול תכנים בטלויזיה. נציב האיחוד לשוק האינטרנט, תיירי ברטון, ביקש ביומיים האחרונים באופן פומבי למדי ממנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס לחדול משידור ברזולוציות גבוהות של HD ו-4K על מנת להקל על ניצול האינטרנט באיחוד כך שספקיות האינטרנט שם יוכלו לתת שירות הולם לאלה העובדים מהבית ולא רק לצופים בטלויזיה. נטפליקס נמנעת ממעבר לאיכות שידור דיגיטלית סטנדרטית (SD) ובוחרת אפיק אחר כדי להרגיע את הרוחות: "נטפליקס החלטיה להתחיל להפחית את קצב הסיביות ברחבי אירופה למשך 30 יום," נמסר בהודעה מנטפליקס. "אנו מעריכים שהתעבורה של נטפליקס ברשתות האירופאיות תקטן ב-25% אבל עדיין תבטיח איכות שירות טובה ללקוחותינו." על פי החברה, איכות שידור רגילה יותר צורכת כ-1 ג'יגה-בייט של מידע לשעה, בעוד איכות השידור ברזולוציה גבוהה HD צורכת עד 3 ג'יגה-בייט לשעה.

נכון לעכשיו, אין לשינוי השפעה על ישראל או על מדינות אחרות מחוץ לאיחוד האירופי כגון ארה"ב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?