לוהקו השחקניות לתפקידי אילנה ברקוביץ' ושירה גפן ב"שנות הירח"

השחקניות נעם באר ואלישבע וייל לוהקו לתפקידי אילנה ברקוביץ' ושירה גפן (בהתאמה) בסדרת הדרמה "שנות הירח" המבוססת על חייו של הזמר והיוצר אביב גפן. עבור השתים זהו תפקיד ביכורים על המסך הקטן (וייל הופיעה בסרטון מציאות מדומה שהוצג בפסטיבל קאן), ויביים אותן אוהד פרח ("שלטון הצללים") על פי תסריט מאת גפן.

ברקוביץ' היתה מושא אהבתו הגדול של גפן, ועליה נכתב השיר המפורסם "אילנה"; שירה גפן היא אחותו של אביב. שם הסדרה מתכתב עם אלבום הפריצה של אביב גפן, "זה רק אור הירח" (1992), שהוציא לאור נושאים שהיו אז בגדר טאבו: התבגרות בבית נטול אהבה עם הורים אגואיסטים (נירו לוי ואסנת פישמן יגלמו את הוריו, יהונתן ונורית), התנגדות לצבא ומלחמות, דיכאונות ואכזבה מהמציאות, אבל גם אופטימיות ותקוה לעולם טוב יותר. הסדרה תסופר דרך עיניו של אביב הצעיר והמופרע (בגילומו של המשורר הצעיר נח אנגלהרד), ותתמקד בשנות הפריצה שלו 1989 עד 1995, אז עבר תהליך מנער דיכאוני, אלמוני ועצמאי שמפלס את דרכו בעקשנות בעולם המוסיקה ולא מתייאש מכישלונות, עד שביסס את מעמדו ככוכב גדול וסוחף. ברקע האירועים האישיים שלו יקבלו מקום גם הסכמי אוסלו שפיצלו את המדינה, והתפתחותה של סצינת הרוק המשוחררת שיצאה מרחוב שינקין התל אביבי, ממועדונים כמו 'רוקסן' ו'שחיתות' ופסטיבלים כמו 'ליל אהבה בצמח' ו'פסטיבל ערד'.

הבחירה בשתי השחקניות סוגרת את הקאסט הראשי של הסדרה ונראה שהיא נכנסת להילוך מהיר, אחרי שכבר כמה שנים שהוט וסוכנות היצוג והתוכן ADD מנסות להוציא אותה לפועל. באר ו-וייל מיוצגות בידי סוכנות פרי כפרי.

תמונות של וייל מאינסטגרם:

 

View this post on Instagram

 

הלכנו לים! 📸 @arielbenjygaba

A post shared by אלישבע וייל (@elishevaweil) on

[…] המפורסם 'אילנה', תגלם גילי איצקוביץ' ("כדברא", שתחליף את נעם באר), את הוריו יהונתן ונורית יגלמו נירו […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?