"סאבלט" של איתן פוקס יפתח את פסטיבל ירושלים 2020

"סאבלט". ג'ון בנג'מין היקי, ניב ניסים.

"סאבלט". ג'ון בנג'מין היקי, ניב ניסים. צילום: דניאל מילר.

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2020 (ה-37 במספר) יפתח עם הסרט הישראלי "סאבלט" של איתן פוקס ובכיכובו של השחקן ההוליוודי ג'ון בנג'מין היקי ("מזל סרטן"). היקי מגלם עיתונאי בניו יורק טיימס המגיע לתל אביב מדוכדך לאחר שחווה טרגדיה משפחתית, ולומד להכיר את העיר ולחזור לעצמו בזכות קולנוען ישראלי צעיר (ניב ניסים בתפקיד ביכורים) שהוא מסבלט את דירתו. "'סאבלט' הוא סרט מלא חום ורגישות המשלב תבונה אנושית וקולנועית," נמסר ממנכ"ל סינמטק ירושלים והפסטיבל ד"ר נועה רגב ומהמנהל האמנותי אלעד סמורזיק. "הסרט נגע בנו עמוקות ואנחנו סמוכים ובטוחים שהוא ירגש ויפתיע את צופי הפסטיבל."

עוד הם הוסיפו: "בתנאים המיוחדים של השנה הזאת, מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו וליוצרי הקולנוע בארץ ובעולם, החלטנו להגיש תוכנית משובחת עד הבית, ובמקביל נמשיך לקוות שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו לקיים את הפסטיבל גם באולמות. ובכל אופן, נסיים את השנה המאתגרת הזאת בחגיגה משמעותית לכל אוהבי הקולנוע." קשה לראות איך תיענה קריאתם של המארגנים לפתוח את אולמות הקולנוע לפסטיבל עוד חודש, כשכבר מעכשיו נראה שאנחנו במסלול ישיר לסגר שלישי. על כל פנים נראה שהשקיעו במערכת צפיה באינטרנט בסרטי הפסטיבל, שאותה תספק חברת 'שיפט 72' (Shift72) אשר שימשה כבר את פסטיבלי ניו יורק ו-SXSW.

"סאבלט" יפתח את פסטיבל ירושלים ב-10 בדצמבר, ואילו הסרט הצרפתי "סיפור(י) אהבה" של עמנואל מורה ("שינוי כתובת") ועם קמיליה ג'ורדנה ונילס שניידר, ינעל את הפסטיבל ב-20 בדצמבר.

חביבה פלקאט

לא ברור אם זה סרט או הפקה של משרד התיירות. אין שום עומק לתסריט והיחסים בין הדמיות אקראיים ולא הגיוניים. מתיימר לטפל בנושאים מורכבים אבל עושה זאת בצורת מניפסט מפוהק ולא מעורר שום רגש אצל הצופה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?