אתר חדש לחינוכית: מאפשר לצפות בסדרות נוסטלגיות

הטלויזיה החינוכית - ערוץ 23הטלויזיה החינוכית השיקה אתר אינטרנט חדש לערוץ הבית שלה, חינוכית 23, בהשקעה של 70 אלף דולרים. גולת הכותרת של האתר היא האפשרות לצפות בחינם בפרקים מלאים מסדרות הטלויזיה הקלאסיות ששודרו בערוץ הראשון עוד משנותיו הראשונות ועד הלום – בתוך האתר, כמובן. בין הסדרות הקלאסיות אפשר למצוא את "קרובים קרובים" (לצפיה), "זהו זה" (לצפיה), "מה פתאום" (לצפיה), "הבית של פיסטוק" (לצפיה) ו"רגע עם דודלי" (לצפיה).

לפני דברי הביקורת, יש לציין כי האתר הזה הוא מהחשובים ביותר שהוקמו בתחום הטלויזיה-אינטרנט. האפשרות לצפות בתוכניות עבר, על רקע ההתפתחות ביכולות האינטרנט המהיר, לא רק שיאפשרו למבוגרים להיזכר בתוכניות שהם גדלו עליהם, אלא גם להקרין אותן בפני ילדיהם בקלות ולפי בחירתם, נוחותם וזמניהם שלהם. שהרי, אם הם גדלו על התוכניות הללו ו"יצאו בסדר", כנראה שבאמת יש בהן משהו טוב. והכל בהנחה כמובן שהילדים יסכימו להחליף את ה"אווטאר" וה"פוקימון" האלימות שלהם בסדרות טלויזיה רגועות ובשחור-לבן לרוב.

אלא שכמו קישקשתא, גם חווית הצפיה באתר של החינוכית היא מיושנת ולא ראויה לשנת 2009. נגן המדיה של החינוכית הוא הזול והפשוט ביותר שאפשר למצוא באינטרנט, כזה שאתרי אינטרנט השתמשו בו עוד באמצע שנות התשעים. מאז, האינטרנט עבר לטכנולוגית צפיה הנקראת FLV (וויקי באנגלית) שמאפשרת צפיה בכל דפדפן אינטרנט בקלות ובמשקל נמוך יותר מאשר הנגן הנוכחי – מה שמשפיע ישירות על אורך הזמן שצורכת הורדת הוידאו הנצפה סימולטנית לצפיה בו (וברוב המקרים ימנע תקיעות וכו'). לצורך ההשוואה, נגן כזה מופיע ביו-טיוב.

יש לאתר עוד כמה בעיות (בינהן בולט החיפוש), אך לטובת צפיה שוב בכוכבי "זהו זה" אני מוכן לוותר 🙂

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?