הזמר והשחקן ליאור ייני הלך לעולמו

"לאן נעלם דניאל וקס?". ליאור ייני.

ליאור ייני משמאל, מתוך "לאן נעלם דניאל וקס?". צילום באדיבות יח"צ.

הזמר והשחקן הישראלי ליאור ייני הלך היום לעולמו (שבת) בגיל 84. להיטיו הגדולים בתור זמר היו "בואי לאילת" ו"אגדה יפנית", ובתור שחקן "לאן נעלם דניאל וקס?" שנחשב לאחד הסרטים הישראלים החשובים בהיסטוריה.

ייני נולד ב-1936 בקיבוץ אפיקים. בתחילת שנות ה-1960 הופיע בתיאטרון הקאמרי, בהצגה "כנרת כנרת", אך קנה את פרסומו הראשוני כשהצטרף ב-1963 לתוכנית השניה של "להקת התרנגולים" (לצידם של שייקה לוי, ישראל פוליאקוב וגברי בנאי) בניהולה של נעמי פולני, לימים אשתו הראשונה ואם שני ילדיו הראשונים, יותם ואיה. הלהקה התפרקה אחרי שתי תוכניות, וחלק מחבריה, כולל ייני, התאחדו שוב ב-1966 כשפולני הקימה את "החמציצים". שנה מאוחר יותר ביצע את "שיר הכרם" עבור הסרט "הוא הלך בשדות" וגם הופיע בסרט "סיירים". ב-1968 גילם את התפקיד הראשי במחזמר המצליח "איי לייק מייק".

בשנת 1970 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו "תודה רבה", ובו שירו הגדול "בואי לאילת", כמו גם "את חכי לי ואחזור", "ביום קיץ" ואחרים. ב-1972 כיכב בסרט "לאן נעלם דניאל וקס?" וביצע את השיר "אגדה יפנית" שהפך מוכר עוד יותר בגרסתו של מלחין השיר, אריאל זילבר. הוא המשיך להוציא אלבומים במהלך שנות ה-1970, התגרש מנעמי והתחתן עם אביב אורשלום, ולבסוף עקר לצרפת למשך שנים אחדות. עם שובו לארץ בשנות ה-1986 החל בזוגיות עם אחייניתה של נעמי פולני, רותי פולני, וב-1986 נולד בנם המשותף, שרן. באותה השנה הופיע בהצגה הבולטת "עלובי החיים" של תיאטרון הקאמרי.

ייני הותיר אחריו שלושה ילדים, בינהם קפטן מכבי תל אביב בכדורגל, שרן ייני.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?