אפקט חיסון הקורונה: 64 מיליון ש"ח יוקצו להופעות והצגות, 6 מ' ש"ח לאמנים ותיקים

אביב גפן, בנימין נתניהו וישראל כ''ץ. צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ.

אביב גפן, בנימין נתניהו וישראל כ"ץ. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

אפקט חיסון הקורונה ו'הדרכון הירוק': בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ, שר התרבות חילי טרופר ונציג האמנים, המוסיקאי אביב גפן, סוכם על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון ש"ח. על פי המתווה, תוקם קרן שתעודד רשויות מקומיות להזמין מופעים בישוביהן, בגובה של 40 מיליון ש"ח בצירוף 24 מיליון ש"ח שנותרו מהמסגרת התקציבית של שנת 2020. את 60 מיליון הש"ח המאוחדים של הקרן ינהלו במשותף קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות ומפעל הפיס. בנוסף לכך, יתוקצבו 6 מיליון ש"ח לטובת קרן סיוע לאמנים ותיקים ולאמנים במצוקה.

נתניהו מסר: "בעזרת שר האוצר ושר התרבות מצאנו פתרון, [והוא] 70 מיליון שקלים שיועברו דרך הרשויות, שיהיו מחויבות לתת את זה להופעות. זה מסובסד. זה יביא וימלא את האולמות. בתוכם, שישה מיליון שקלים לאמנים הוותיקים, חלק מהם סובל סבל גדול מאוד. זה מפיח חיים וזה יהיה בעוד כמה שבועות. עולם התרבות, שהוא מהעולמות הסגורים, יהיה הראשון שיהנה מתוכנית הדרכון הירוק. מעכשיו צריך להגיד: 'אנחנו דור מחוסן' [פראפראזה למשפט משירו של גפן]."

גפן מסר: "מצאתי כאן אוזניים קשובות מאוד ופתרון מאוד מידי שנעשה תוך כמה ימים, אחרי שישבנו כאן שעות על גבי שעות. הוסכם להעביר לרשויות 70 מיליון ש"ח להופעות שיהיו חייבים לממש, זה כסף שיחויב דיווח. כך שכל הצוותים והאמנים יופיעו, וזה יעזור. כמובן עוד שישה מיליון ש"ח לאמנים במצוקה, אמנים מבוגרים. עם כל העצב של הקורונה אני חייב לומר שאני מאוד שמח כמו כל ישראלי שיש חיסונים. הרבה אומרים לי, 'מה אתה אומר על המצב?' וזה נכון שחלק מהאמנים בעולם תוגמלו הרבה יותר מהר עם יותר כסף מה שיצר הרבה זעם ברחוב. אבל חשוב לומר למען ההגינות, שישראל הולכת להיות המקום הראשון שאמנים יופיעו והקהל יוכל לבוא לראות הופעות, בניגוד לשאר אירופה שיהיו סגורים לפחות עד יולי-אוגוסט."

כץ מסר: "בבשורה היום רואים את האור בקצה המנהרה והאור הגדול זו הפתיחה הצפויה עקב הגעת החיסונים והדרכון הירוק. האור הנוסף זה הסיוע בגובה 70 עד 100 מיליון ש"ח שאנחנו נעמיד לרשות התרבות דרך הרשויות המקומיות שיאפשרו לאמנים להופיע ולחזור לפעילות. זו בעצם רשת ביטחון לעולם התרבות הלא ממוסד. רשת ביטחון כלכלית."

מעבר לתקציב, לא פורסמו פרטי המתווה. השאלה העיקרית שעולה היא כיצד יתקיימו ההופעות – האם רק לבעלי דרכון ירוק ובשל כך יוכלו להתקיים בכל מתחם כולל כאלה ללא מושבים מסומנים, או גם לקהל הרחב וכדי להצליח להקפיד על ריחוק בין הקהל יפתחו רק מוסדות עם הושבה מסומנת כמו היכלי תרבות ואולמות?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?