שירה האס תגלם את גולדה מאיר בסדרת טלויזיה הוליוודית "לביאה" בהפקת ברברה סטרייסנד

"שטיסל". שירה האס.

שירה האס מתוך "שטיסל". צילום: ורד אדיר.

השחקנית הישראלית המועמדת לפרס גלובוס הזהב, שירה האס, תגלם את ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר בסדרת טלויזיה הוליוודית בשם "לביאה" (ש.ל.ר, Lioness). את הסדרה תביים זוכת האמי מימי לדר ("תוכנית הבוקר", "אי-אר") על פי תסריט מאת זוכה האמי אריק טוכמן ("סיפורה של שפחה") שיתבסס על הספר הביוגרפי של פרנסין קלגסברון "לביאה: גולדה מאיר ומדינת ישראל" (Lioness: Golda Meir and the Nation of Israel), שלמיטב ידיעתנו לא תורגם לעברית.

ספרה של קלגסברון מתאר את חייה של ראש הממשלה האישה הראשונה (והיחידה עד כה) של ישראל, גולדה מאיר, החל מלידתה באוקראינה, דרך ההתבגרות במילווקי שבארה"ב, ועד תפקידיה בממשלות ישראל כולל הגעתה לתפקיד ראש הממשלה בקדנציה שהכילה את מלחמת יום הכיפורים. קלגסברון היא יהודיה פמיניסטית, אשר בשנת 1988 השתתפה בכנס הפמיניסטי היהודי הבינלאומי הראשון בירושלים, שכלל תפילת נשים בכותל המערבי והפכה לאישה הראשונה שנשאה אליו ספר תורה.

לדר וטוכמן יפיקו בפועל עבור אולפני הטלויזיה MGM/UA TV ביחד עם הזמרת-שחקנית היהודיה זוכת שני פרסי האוסקר ברברה סטרייסנד (סדרת טלויזיה מתוסרטת ראשונה שתפיק), ועם נינה טסלר ודניס די'נובי מחברת 'פאט-מה הפקות' (PatMa Productions). האס בדיוק סיימה את המירוץ לפרס גלובוס הזהב בלי הפסלון המיוחל עבור "המורדת" של נטפליקס, ומוכרת בחו"ל גם בזכות תפקידה כחרדית ב"שטיסל". בישראל היא מיוצגת בידי סוכנות זוהר יעקובסון ובארה"ב היא מיוצגת בידי 'אקו לייק אנטרטיינמנט' (Echo Lake Entertainment) ו-CAA.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?